Rida för svårt program?

mysboll

Trådstartare
Hästen kan väl inte ta skada av det? Börjar fegar ur lite här nu.. :crazy:

Har anmält mig till LA:6 i framridningsklassen på KM. Det är alltså bara en clear round och jag har inga som helst förväntningar. Skulle isf bara vara med för att rida ett annat program för omväxlingsskull.
I programmet ingår förvänd galopp, skolor (som vi är bäst på) och enkla byten.
Hon går ju inte i någon LA-form men vi har startat LA:1 med 58% men då sket sig hela galopp-programmet.

Ska jag fega ur eller ska jag vara med? :confused: Det är dessutom inte ens säkert att jag får starta två klasser men men..

Sv: Rida för svårt program?

nä hästen tar nog ingen skada, däremot kan man ju själv få lite dåligt självförtroende om det blir för svårt.
men jag tycker att du ska rida, då vet man ju iaf hur det känns, prövar man inte vet man ju inte om det är för svårt :)

okej! va bra! skulle vara skoj att få en bedömning på hennes skolor och förvända galopp och så behöver vi träna lite på lång bana oxå.

får väl göra lite extra halter om allt kommer för snabbt. :)

tack! :D

Jag hade satsat ändå. Tänkte starta LA:1an med min häst så fort jag får chansen, Han är eg inte klar för galoppprogrammet å går mest i LB form. Men ta de som ett träningspass, du får ju dessutom kommentarer så du vet vad du ska tänka på.

Jag har ångrat mig! Bara så ni vet så blir det ingen LA:6 för oss på ett bra tag.
Det gick så jäkla dåligt när vi red LA:1 för nån vecka sen så nu blir det LB:1 tills vi ligger stadigt på över 70%. ;)

Jag tycker absolut att man ska gå vidare när man kan.. Finns inget mer irriterande än när folk ligger i LC-LB på 80%, ständigt, bara för att vinna..
Våga gå vidare, och se det som ett träningspass!
Jag ska själv gå upp och rida LA:5 snart för skojs skull, har haft 60% i LA:1 bara, men lite kul ska man ju ha också..

vill se bilder från tävlingen sen! Din häst är underbar, lova att ha ngn knäppa kort .- har bara sett henne hoppa tidigare på bild!

Jag tycker jag har visat massa dressyrbilder förut. Men självklart ska jag fixa nån som kan fota!
Inte för att det är så mycket att se.. ;)

Här är en bild från förra tävlingen iaf.
indi1.jpg

Liknande trådar

Dressyr Jag har tidigare bara startat en klass i taget och då har jag pluggat det programmet hela veckan innan så jag känner att jag kan det...
Svar
7
· Visningar
1 593
Senast: Cha9
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Hanna2021
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Dressyr Ja, hur stor skillnad är det egentligen? Alltså, jag vet ju givetvis att det kommer in nya rörelser som bakdelsvändning...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 750
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈