Rida efter sömtryck

Ericamedx

Trådstartare
Hej! Min häst fick igår sömtryck direkt efter skoning och blev halt. Upptäcktes nästan direkt och hovis kom och skodde om. Han visar nu ingen hälta men blir ändå osäker, kan man rida ändå säg imorgon?

Hästen blir himla rastlös och är rädd att han skadar sig om han får för mycket energi (knövliga hagar och busiga kompisar). Hur har ni gjort?

Jag hade lagt ett jodbandage över natten, longerat en dag, longerat o kollat noga dagen därpå om inte varm, öm el halt ridit på bra jämnt o torrt underlag. Lycka till 😊

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 487
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar