Rid/körprov vid premiering

skogstomten

Trådstartare
Funderar lite på det nu när jag ska visa mitt 8 åriga sto och hennes föl.
Min tanke med det hela är ju att stamboksföra henne i Svenska Fjordhästföreningen. Hon är ju visad ett antal gånger i Danmark och har även där gjort ett godkänt ridprov.

Så funderingen är nu, kan jag tillgodoräkna mig det eller kommer jag att behöva göra ett nytt ridprov i Sverige?

Med största sannolikhet kommer jag att testa en brukskörningtävling innan dess, är detta något jag då kan använda protkollet från?

Lite små funderingar sådär.

Sv: Rid/körprov vid premiering

Kontakat SH eller Fjordhästförening,de vet ju vad som gäller.

Sv: Rid/körprov vid premiering

Jag har stamboksfört mitt fjordhäststo ! Körprovet är jag ej så säker på hur det funkar. Men eftersom man kan välja mellan körprov o ridprov valde jag ridningen. Det ända man behövde göra är ett hästen kan alla gångarter bra och lyder sin ryttare. Man rider 2 varv i skritt. två varv i trav och ett varv i höger galopp och ett i vänster. Men mot mig var de väldigt snälla , min häst gick endast några få sten i varje galopp men jag fick ändå godkännt!!

:smirk: lycka till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 570
Senast: dobbis
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 196
Senast: athena
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 397
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka