Tarantino

Trådstartare
Är det någon som vet lite mer om hingsten? någon som har avkomma?
såg honom i ett videoklipp o tyckte han var riktigt snygg, visades öven upp ett föl efter honom som även den var otroligt fin.
skulle va kul o höra mer o se ev. bilder av avkommor!

Sv: Richfield

Richfield verkar vara en väldigt positiv och ambitiös häst. De som arbetar med honom säger att amn omöjligt kan låta bli att tycka om honom.. Sett några avkommor i lite varierande storlekar- dock ingen jätte. De har rört sig trevlig, framföralt väldigt taktmässig trav samt haft god halsansättning trots moderns exteriör. De har alla varit väldigt bildsköna hästar och det är alltid kul.

det e ju kul.
han är ju inte så hög, men lämmnar han smått?
jag har ju ett ganska rejält sto som lämmnar stort. näsan lite för stort verkar det som... men man vill ju inte ha en mini häst heller...:angel:

De jag sett har varit mellan 160-173 cm kanske.. Dock med lite olika stl på stona. De har varit ganska eleganta och graciösa. Bra modeller. Har inte hört att han lämnat extremt litet men ädla hästar.Vad är det för sto?

jag har ett sto E. anart-ganesco som ligger på ca 169 cm.. hon är lång och bred. väldigt mkt av den gammla rejäla modellen av halvblod.
men en super trevlig men bestämd dam som gått 140 hoppning LA dressyr.kvaliten osv...

har avkommor av irco mena och delgardie. ircomena avkomman landade på 168. de la gardie av komman är änsålänge bara snart 1 år men ser ut att bli en bjässe...nu är hon dräktig med friedship.

Det kan ju bli bra. Vet att han inte hoppar helt tråkigt, även om det är en dressyrhäst. Är ju trevligt.

Jag känner till två. Den ena har jag bara sett som föl då mitt sto var amma till den. En väldigt ädel och långbent hingstunge, som verkade trevlig i psyket. Rörde sig taktässigt och hade ganska lång och välansatt hals. Var väldigt hastrång bak. Men mamman var något hastrång också men inte lika mkt. Har ej sett mamman innan hon dog så jag vet inte hur denna ungen var i förhållande till henne. Denna blir enligt ägaren ganska stor.

Den andra är min grannes. Den blir bara d-ponny trots att den är undan ett sto som är 158cm. Men skulle inte tro att detta beror på Richfield egentligen då den föddes väldigt liten och klen och helt enkelt verkar bli väldigt liten av nån anledning. Den är iallafall väldigt ädel och proportionerlig, har långa ben o ganska kort kropp. Rör sig väldigt taktmässigt och lufftigt och är kanontrevlig i psyket. Han är tre år i år men de tar det väldigt lugnt med honom då han är så liten och har ej ridit in honom än. Vet ej hur han hoppar då de inte har börjat med det ännu heller.

Mvh Maria

oj..men de e ju lite skrämmande att den blev ponny storlek....hade den något fel under uppväxten?

Nae själva uppväxten har det inte varit något fel på men däremot föddes han pytteliten, vägde bara 23 kg o hade dåligt med vita blodkroppar.. Normalt väger de ju 50-60 när de föds.. Men jag tror inte du ska förknippa det för mkt med Richfield i sig, har inte hört att det är han som lämnar så överlag.. Vi vet faktiskt inte varför han blev så liten.. Men han är dessutom tvåkönad, haha. Och jag skämtar INTE;) Men det kan man nog inte heller skylla på hingsten för;)!

Det är en numera valack som även har juver. Dock har han ingen livmoder så han är av manligt kön:p Detta är ganska ovanligt men förekommer. Ofta så är inte dessa hästar fertila. Bilder finns dockumenterade på klinik att han är tvåkönad och alltså inget vi själva konstaterat för att det bara skulle se ut så. Detta hade visserligen inte med tråden o göra då det inte så troligt beror på Richfield, men ändå ett konstaterande av en avkomma efter honom;)

Jag har alltid gillat Richfield, tycker att det är en mkt fin individ som rör sig väldigt trevligt, men med ett litet minus för galoppen.

Jag har också fött upp en avkomma efter honom ue.Kaliber, som blev mkt trevlig. Hon har trevliga rörelser (inridaren är speciellt nöjd med galoppen) och mkt fin ridbarhet, super temperament. Tyvärr lite kort hals och ngt intåad, annars en fin individ. Hon hoppar även mkt bra (mamma bedömd med 9-9). Mkh slutar nog på ca 168- 170 cm.

kl*tittat på en avkomma till salu, 3 år, ca 165, gracil och små ledgångar, hastät/ trång bak samt utåttåad bak samt inåttåad ena fram. Mkt snygg hals/bog/rygg /kors samt huvud, med andra ben så hade den varit en topphäst. Lätt och livlig ej så taktmässig eller stor i sina rörelser. Pigg och vaken ingen skogsmulle.

Jag har en ettåring efter Richfield som jag är jättenöjd med. Hon är bättre i typen än sin mamma, framförallt halsansättningen är väldigt bra. Hon blir nog något större än mamman som är 162 cm. Bra taktmässig gång och trevligt temperament har hon också. Benen är ok, något utåttåad, men inget anmärkningsvärt.

Jag har en tvååring, ca 163 cm, med ett jättefint temperament. Kanske inga spektakulära rörelser (fast hon växer hela tiden och är nästan alltid lite överbyggd...)men väldigt taktmässiga. Mamma är hannoveraner e wolkentanz, och rätt maffig, ca 167 cm. Upplever att avkomman kommer att bli lättare. Bilden på min avatar är stoet som ettåring. Finns lite bilder på min hemsida...

Där jag jobbade i vintras hade de en 3-åring e. Richfield - Judex (ca 163). Mycket trevlig häst med hög ridbarhet och som hoppade superbra, dessutom lätt att hantera. De väntar en liten till nu i april e. Richfield med en annan mamma och de valde honom mycket för att hon lämnar JÄTTEhästar (vi snackar över 180 med normala hingstar och hon är normalstorlek), så nu hoppas de på en liten.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 687
Senast: ildiko
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare