• Avel
  • Trådstartare Trådstartare beachbunny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 861
B

beachbunny

Nån som vet nåt om hingsten Riccione?
Hittade honom på en tysk hemsida och föll pladask. :love:
Kanske skulle passa mitt sto efter Weltmeyer...

Sv: Riccione

Han är far till Flyinges Richfield, som jag använde till mitt sto E Wolkentanz(Weltmeyer). Prövade först med Londonderry, men hon tog sig inte. Jag är väldigt nöjd med det nu 8 mån-resultatet!

Inga fler som har eller vet nåt om avkommor efter Riccione???

Jag har ett sto f-04 e Riccione. Hon har ett underbart temperament och är helt underbar att hantera. Hon rids nu i alla gångarter, vi funderar på att visa på treårs...Hon är ganska stor, blir förmodlígen 170cm. Tror mamman var ca 166cm. Hon har bra gångarter och verkar även kunna hoppa.

Tror inte han har så många avkommor i sverige. Han är nog en säkert dressyr förvärvare.

Vi har också en 04( köpt från samma ställe som Kajsakavats 04 ;)

Trevligt psyke, trevliga gångarter(+ för traven), hoppar med ok teknik coh gör det han ska utan att ifrågasätta, ingen riktig hopptalang men är helt övertygad att han skulle kunna gå 120-130 hoppning med rätt ryttare i framtiden. Dock är jag mer för dressyr där jag tycker han kommer till sin rätt.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka