Sv: Ribban!

Karuso kom fel på sista huset i hindret "skånebyn". Han kravlade sig över men satte sig på rumpan när han var över hindret och då föll Piia av. Sedan fick de gå genom publiken bort till stallet. Typiskt, jag som hade placerat mig för att ta kort något hinder efter det.

Tobbe utgick på hinder 10 eller 11 tror jag, hästen hade stannat ett par gånger innan dess.

Fler bilder på KC. Ryttarens överliv kanske är i ivrigaste laget...?

IMG_0819.jpg

IMG_0818.jpg

IMG_0817.jpg

Tyckte som du när jag kollade på inslaget på sportspegeln via internet (angående hur farligt det är) men kollade idag på reprisen av sportspegeln på tv idag. Efter inslaget diskuterades det om fältävlan var en för farlig sport men det tyckte dom inte att det var efter dom ändringar som gjorts i sporten senaste åren. Dom drog även paraleller med andra idrottare som kommit tillbaka efter allvarliga skador som tex Kenny Bräck. Han har sagt att anledningen till att man kommer tillbaka trotts det som hänt och fast man vet hur farligt det är är kärleken till sporten.
Det togs även upp att fältävlan ju är jämförbart med andra farliga sporter, precis som Jan Jönsson sa i inslaget, men det är ju ett aktivt val av dom tävlande som ju är medvetna om riskerna.
Vad jag vill få fram är att jag faktiskt upplevde sportspegelns resonemang efter inslaget som väldigt klarsynt och positivt.

Jag tycker inslaget var rätt bra om man jämför med hur det brukar låta (och hur det lät efter Badminton -03). Anna blir nog smickrad över att ha blivit liknad vid Foppa och Kenny Bräck.

Men de kunde hoppat över ambulansbilderna.

Anna är svårt skadad men inte livshotande.

Håller med Disa. När jag satt och lyssnade på Jonas Karlssons repotage så tyckte jag att det kändes helt okej. Fälttävlan är en "högrisksport". När Karlsson dessutom verkade tycka att sporten "dragit sitt strå till stacken" och försökt gjort den säkrare så var detta väldigt positivt. Det var inte det vanliga att vi håller på med "djurplågeri" vilket man fått höra i många år tillbaka.

Hoppas att Anna repar sig snart :banana: , vet att "vurpor" sätter sig i huvudet, och att hon kommer tillbaka....något som även nämnde Karlsson trodde och hoppades!:bump:

Vi fälttävlansryttare är nog ett "vilt" släkte!!;)

Detta är favoritbilden från Ribban:
BLOGGMF1.jpg

:) Fick inte med alla bilder till albumet har jag märkt så jag måste gå ignom dom igen och uppdatera. Detta är vilket fall en av bilderna som jag inte fick med i uppladdningen tror jag. :)

Coolt!! Det var måååånga som fotograferade. Hörde du hur det klickade under hoppningsprovet?

Liknande trådar

W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: LenaH
·
T
Fälttävlan Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt) Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för...
2
Svar
23
· Visningar
2 693
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar