Returnera paket

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 560
N

Notorius

Jag har beställt ett paket från Börjes med 2 saker i. Nu vill/behöver jag inte dessa saker längre. Jag har inte hämtat ut paketet ännu, kan jag gå dit (till hämtningsstället) och be dem returnera paketet?
Jag vet att det är dumt och att jag skulle tänkt på det tidigare, men det rör sig om rätt mycket pengar som känns onödigt att lägga på sånt jag inte vill ha.

Sv: Returnera paket

ja det går att ångra/retunera och posten retunerar dem efter en viss tid om det inte blir uthämtat med då får du betala en avgift tror jag.
Du kan även gå dit och säga att du ångrat dig.

Kan jag? Men jag får väl betala något? Det känns så jävla dumt bara :p
Låta det ligga vill jag inte göra, att betala 300 för ingenting känns menlöst :P

Jag tror att det kostar ca 120-150 kr om du inte hämtar ut paketet. Du behöver inte göra något, bara att inte hämta ut det.

nee du, 300 kostar det. Eller jag är inte säker. Men det känns dumt, jag vi¨ll hellre returnera. Kostar det något?

ring och prata med börjes kanske om hur du ska göra...

ganska dumt att beställa grejer och sen inse att man inte har råd...

Det kostar 80 (eller är det 85?) kr att returnera ett paket. Ångrar man sig så får man göra det INNAN de skickat grejerna annars så får man stå sitt kast och betala returfrakten.

Men det är ju inga pengar alls. :)
Hellre betala returfrakten och slippa de onödiga grejjerna.
S¨å jag går bara till uthämtningsstället och säger att jag vill skicka tillbaka det samt betalar 85 kr?

Tror att du måste fylla i retursedeln som finns i paketet, du måste alltså lösa ut paketet och sen skicka tillbaka det och få pengarna tillbaka.

Okej. Men då kan jag lika gärna behålla sakerna. För jag åker ändå på frakt x 2 annars.

Porsorderfirmor brukar ha en klausul som säger att 'ej uthämtat paket debiteras med xx kr'.
Det kan bli billigare för dig att hämta ut paketet och returnera det.
Men som sagt, ring till dem och förklara läget och fråga hur du ska göra.

Det står ingenstans på deras hemsida. Åtminstone kan jag inte hitta det.

Bara en sak jag tänkte på:
Man kan inte returnera det utan att lösa ut det? Det vore ju enklast. Eller så får jag lösa ut det och sälja det till nån kompis :P

jag beställde från erikshästshop förut, ett träns som jag sedan hittade ett likadant, helt nytt på begagnatavdelningen på hästaffären hemma och billigare så jag gick till avhämtningsstället när mitt paket kommit och sa att jag ångrat mig eller vad man ska säga. de returnerade tillbaka det till eriks och det kostade inte mig någonting.
men är väl olika från företag till företag.

Okej, jag tar med mig följsedel och så går jag upp dit imorrn. För följsedeln måste jag nog ha så de inte tror att jag är nån annan :p

Citat från Börjes katalog:

Outlöst paket
För outlöst paket debiterar vi kunden 150 kr för fraktkostnaderna.

Så det kostar inte 300 kr.

Men detta gäller ju alltså om du struntar i att hämta det, huruvida det går att returnera paketet vet jag inte. Hör med dom!

Jag har snackat med dem nu. Vill jag returnera det kostar det mig 176 kr sammanlagt. Att inte lösa ut det kostar mig 150 kr. Men jag har bestämt mig för att lösa ut dem iaf.
Jag får stå mitt kast, :p

Ja, beroende på vad det är för saker/pris, så är det ju bättre. Kanske kan du sälja det?

Nej, jag behåller det. Alltid bra till nått. Hoppas jag :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 948
Senast: Sassy
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Träning och hälsa del 12
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka