Retriever attackerade kvinnor på promenad

Sv: Retriever attackerade kvinnor på promenad

Ja och ingen som trodde på mig när jag sa att en Golden i fel händer kan bli farlig.,...

Klockrent även i diskussionen "varför skulle inte jag kunna skaffa hund när jag är borta hela dagarna". Kvinnan säger många kloka saker.

Till Grana: Jag sa ju att den ilskna retrievern skulle hållas kopplad :rofl:

Verkligen...usch. Hemskt att det uppstår sådana situationer :(

Alla hundar kan bli farliga...

Kunde inte myten om att retrivers är utmärkta, snälla och okomplicerade hundar dö ut..??

Tragiskt, men varför inte polisanmäla en sån sak? Den hunden ska ju faktiskt inte gå på våra gator... I mina ögon har iaf dessa hundägare försuttit sin chans och misslyckats fatalt.

Som sagt, tråkigt för alla inblandade.

//E

lady_vip skrev:
Alla hundar kan bli farliga...

Kunde inte myten om att retrivers är utmärkta, snälla och okomplicerade hundar dö ut..??

Tragiskt, men varför inte polisanmäla en sån sak? Den hunden ska ju faktiskt inte gå på våra gator... I mina ögon har iaf dessa hundägare försuttit sin chans och misslyckats fatalt.

Som sagt, tråkigt för alla inblandade.

//E

du slipper den på våra gator detta är på den galna ön Åland :rofl:

PIRU skrev:
du slipper den på våra gator detta är på den galna ön Åland :rofl:

Det kvittar väl, ska hunden strutta runt på Åland då..??

"Våra gator" kan ju innebära ett stort område...

//E

Hade jag blivit utsatt för en hund som attackerade både männsikor och djur hade jag krävt att den avlivats. En sådan hund är farlig.

Tyvärr kan du inte kräva en sådan sak, förmodligen blir denna hund tilldelad en munkorg som den SKA använda vid allmänna platser.

Hur mycket ska till för att en hund skall avlivas pga något som hänt? Bara en nyfiken fråga

Det kan jag inte svara på dessvärre.
Det bedöms nog från fall till fall beroende på hur många ggr det upprepas och allvaret i skadan/skadorna.

Kanske någon som vet ett bättre svar på din fråga

Flinisen skrev:
Hur mycket ska till för att en hund skall avlivas pga något som hänt? Bara en nyfiken fråga

En hel del... Den ska nog helst ha haft ihjäl ett par småhundar, men skadar hundar barn så brukar det gå snabbare... Var de drar linjen har jag ingen aning om. Jag vet bara som hundägare att om det hade varit min hund som hade ställt till med dessa skadorna då hade den fått ett skott i pannan, oavsett orsak till aggressiviteten.

//E

Men man kan ju känna med de som bor på öhelvetet. Känner mig inte helt lugn över syrrans småhundar, lillen kan nog en golden svälja utan att tugga. Tycker för övrigt att det är egoistiskt av offren i artikeln att inte anmäla.

Ok tac för svaren..I vilket fall som helt är det ju hemskt hur man kan låta sånt hända :(

kem skrev:
Men man kan ju känna med de som bor på öhelvetet. Känner mig inte helt lugn över syrrans småhundar, lillen kan nog en golden svälja utan att tugga. Tycker för övrigt att det är egoistiskt av offren i artikeln att inte anmäla.

ja visst gör jag det, men man måste inte ta allt så alvarligt som jag skrev det med en liten *blink i ögat* har flera goda vänner som bor på Åland han som gav mig detta, han har hund också o bor där.

Jag läste precis att Golden Retriver är den hund som biter flest människor.....de hade ja ingen anning om!! :o

Va hemskt att den lilla vovven dog... :(
Människor som inte kan uppfostra och ta hand om ett hund borde inte få HA hund!! Dumma Människor!!

*Tilda* skrev:
Jag läste precis att Golden Retriver är den hund som biter flest människor.....de hade ja ingen anning om!! :o

Den där "statistiken" är grovt missvisande med tanke på att det finns få hundraser som folk litar så mycket på som en golden. Det finns sämra hundar där också, men det förstår inte folk. En golden ska tåla allt, barn, katter osv osv, därför händer det mycket olyckor med golden.

Man köper inte en dobber, rottis eller schäfer när man ska ha en barnhund, man köper en retriver för de klarar allt... Speciellt utan att man behöver vänja dem eller lära dem nåt, för de är ju snälla av naturen... *suck*

//E

*Tilda* skrev:

Va hemskt att den lilla vovven dog... :(
Människor som inte kan uppfostra och ta hand om ett hund borde inte få HA hund!! Dumma Människor!!

Det beror ju på att Golden är en väldigt vanlig hund och att många tyvärr tror att man inte behöver fostra en golden bara för att den redan är så snäll....Det är ju tyvärr inte riktigt så det fungerar :( Om man uppfostrar en golden rätt är det världens underbaraste hund :love: :love:

Hände en hemsk grej hemma på gården hos mina föräldrar då jag bodde hemma :(

Två retrieverhundar i stort sett slaktade ett rådjur utanför vår bro..hade gnagt upp hela magen och ena benet var på väg att lossna..När jag elak kom ut så försvann de ..men den ena kom tillbaka efter en stund..fick tag i den och band fast den..ringde polisen som kom och sköt rådjuret och tog hand om hunden..(Ja det var lite dumdristigt att ge sig ut bland två hundar ,men jag var sååå ELAK!!)

MEN FY FASEN DE SÅG INTE TREVLIGA UT!! blodiga runt hela huvudena och bara högg o högg!! Och rådjuret skrek så det skar i hjärtat på mig :cry:

Det såg på mig med sina stora svarta ögon när jag satte mig för att vänta in polisen och jag ville bara gråta när jag såg hur olyckliga de ögonen var...

De värsta var att ägarna har en kennel..och även fast jaktlaget sagt åt honom flera gånger att han inte skulle ha sina hundar lösa i skogen så har han ändå struntat i det :mad:

Vet inte riktigt hur det gick med hundarna..tror att den äldsta fick avlivas..

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 693
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 731
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka