Resväskor - tips?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Aviello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 672

Aviello

Trådstartare
I september flyttar jag äntligen ner till Spanien. Har bokat plats för en extra resväska (+20 kg) för att kunna ta med massor på flyget men just nu sitter jag med det trevliga beslutet att välja var och vad jag ska köpa i väskväg.

Vilka märken, modeller, rekommenderar du? Lättvikt men hållbart är väl vad alla vill ha 😁
Lättrullat ingår förstås.

Håller med övriga talare Samsonite är överlägsen i kvalité jämfört med andra väskor jag har haft. Hade haft min förra i 20 år på många resor under de åren innan den blev för sliten och jag fick byta ut den. Så de lönar sig verkligen i längden är min upplevelse.

Under 7-8 år reste jag i jobbet åtminstone en vecka i månaden. Den väska som höll, och som fortfarande håller, är en Samsonite Aeris av näst största modellen. Den väger även jämförelsevis litet för att vara en ”hård” skalväska.

I september flyttar jag äntligen ner till Spanien. Har bokat plats för en extra resväska (+20 kg) för att kunna ta med massor på flyget men just nu sitter jag med det trevliga beslutet att välja var och vad jag ska köpa i väskväg.

Vilka märken, modeller, rekommenderar du? Lättvikt men hållbart är väl vad alla vill ha 😁
Lättrullat ingår förstås.

Haller med om samsonite, jag har en kabinvaska som jag haft i typ 7-8 ar, och har det senaste aret rest varje vecka i jobbet, och den ar fortfarande i gott skick!

Den här, NeoPulse, har jag i två olika storlekar:

IMG_7582.webp

Suverän väska!

Även jag har en galet stor från Samsonite som jag älskar! Minns inte volym men den sväljer hur mkt som helst. Är med mjukt skal. Är smidigare tycker jag.

Håller med om Samsonite Aeris. Har två stycken, den ena är ärvd och har rest massor i många år och har bara smårepor. Båda med två hjul som funkar fint att dra i snö och grus/ojämnt underlag (hade en med fyra småhjul men höll på att bli galen).

Säger också Samsonite. Jag och maken har varsin kabinväska och varsin stor av modellen Samsonite S'cure. Älskar dem! :love:

Jag tänker Samsonite eller kanske en Rimowa. Den senare är dock lite tyngre vilket är lite nackdel iofs.

Tjatar och säger också Samsonite. Mina har rest överallt kors och tvärs över världen frekvent i över 30 år och de är lika hela som när de köptes.

Epic?
Ska vara så jättebra, någon som testat?
Jag har precis köpt Epic Phantom Bio, kabinväskan, och är supernöjd! Har visserligen bara hunnit använda den en gång men har inga anmärkningar alls. Lätt och smidig, bra plats samt bra avdelare och fickor. Vattenavstötande dragkedja Garantin är även mkt bra, gäller i sju år och omfattar typ allt vad jag har förstått (tex att skalet går sönder pga hantering av flygplatspersonalen).

Denna var den enda resväskan jag kunde hitta som är gjord av biokomposit materialet vilket var det som avgjorde det mellan Epic och Samsonite för mig.

Säger också Samsonite. Jag och maken har varsin kabinväska och varsin stor av modellen Samsonite S'cure. Älskar dem! :love:

Kollar på S’cure. Behöver en ny stor resväska då min gamla tappat ett hjul och har en spricka och dessutom inte är någon vidare kvalitetsväska.
Vilken storlek har ni? Är ute efter en som är minst två snäpp större än en kabinväska dvs en som man lätt kan packa för 1-2 veckor solsemester i.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 609
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 747
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 913
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 884
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka