Anledningen till att jag frågar är för jag har stallet 3 km hemifrån idag. Billig stallhyra, alla pass ingår, 4 mål mat per dag och täckesbyten.
Men, jag vacklar fram och tillbaka periodvis om jag vill stå kvar. Vi har letat eget ställe länge, men kanske är vi för kräsna? Snåla? … vad vet jag. Vi har inte köpt något än.
Att ta hand om hästarna idag är som att borsta tänderna. Det är något man bara gör, inget man längtar till. Missförstå mig rätt, jag vill inte sluta med dem. Men kul vet jag inte om jag ska kalla det. Kommer på mig själv med att jag lyssnar på podd när jag rider för ridningen känns så tradig. Är jag ute på skrittur sätter jag alltid fart i slutet så vi kommer hem någon gång.
Finns en hel del nackdelar med stallet också. Men kanske framför allt det sociala. Folk finns, men ingen jag känner att jag har något utbyte av.
Är kräsen vad gäller stall, men samtidigt inte. Har bara stått i mindre stall där man har haft möjlighet att påverka. Annars är jag en ganska bra inackordering som sällan klagar, eller ställer till med besvär.
Nu funderar jag på om man kanske ska söka sig utanför stan vad gäller stall. Men kommer man stå ut med pendling om ca 30 min till stallet. Blir 1 h per dag, 7 dagar i veckan… en arbetsdag i princip i bilen.
Men Drömmen om ridhus är stor!