Restaurangtips Malmö

Karfitsa

Trådstartare
Jag är sent ute, men hoppas på Allsmäktige Buke:

Vi drar till Malmö i morgon kväll och jag vill gärna ha restaurangtips. Någorlunda centralt. Inte lyxpriser, men vi lägger gärna en slant på god mat! Gärna något lite billigare alternativ också (eftersom det handlar om två middagar). Vi äter allt, men vill helst inte ha pizza, indiskt eller thai, för det har vi hemma.

Tack på förhand!

Sv: Restaurangtips Malmö

Kin Long!!!! Äkta kinesisk mat och supertrevlig ägare:)

Tillägg: det ligger vid Triangeln

Annars gillar jag Lemongrass, men det är också asiatiskt.

Senast ändrad:

Det var ett par år sedan vi var där, men vi tyckte att Mrs Saigon på Engelbrektsgatan var trevligt. Vietnamesisk mat.

Mina favoritställen är Carib Kreol på Möllan (kreolskt, billigt, kalasgoda drinkar), Gamla Brogatan vid Triangeln (lite dyrare, husmanskost), Plockepinn vid Möllan (tapas, medelprisat) och Yard (viltkött, grill. Medelprisat, vid Lilla Torg).

Håller också på Kin Long, dyrare än den vanliga kinakrogen men värt det. Bra service är det också.

Bästa italienska: Di Penco (har ej öppet på lördagar), håller med om Kin Long (var där i förrgår;)), likaså Karib Kreol, vill man ha husmanskost på litet mysigt ställe som heter Sås o Krås vid Värnhem är en riktig pärla.

Kin Long!!!! Äkta kinesisk mat och supertrevlig ägare:)

.

Haha, ja han går igenom sitt specialte från Taiwan för 250 kronor koppen men du kan också få för 35. Min dotter kollar asiatiska filmer med hans barn i baren medan vi äter ibland. :D

Han har inte kycklingfötter, orm och sådant han inte tror skulle funka i Sverige (men fötterna kan du annars få på Bamboo City) men annars är det väldigt genuint. Ingen biff i bambuskott här inte!

Annars rekommenderar jag Rådhuskällaren. Buffet med olika sorters kött, sås och sallader i en anrik gammal byggnad på Stortorget. Valuta för pengarna eftersom det ändå är kvalitet i buffeten.

Mello Yello på Lilla Torg är nog den mysigaste restaurangen på detta mysiga lilla torg och här finns goda burgare och annat "internationellt".

Epicuré på Generalsgatan mitt i stan är en annan favorit. Inte pizza utan istället riktigt genuin italiensk mat i pyttelokal, Mmmm...

Malmö är min stad även om det var mååånga är sedan jag var där.
Minns att Elysee har en svingod fondu med massa goder såser. Salladsbufeen är himmelsk.

Elysees fundue finns kvar! Billigt också om man är ett stort sällskap :)

Jag rekommenderar Rosegarden på Stora Nygatan, mellan Gustav Adolfs torg och Kungsparken. De har Mongolisk buffé, asiatisk buffé, sushi buffé, salladsbord och efterrätts buffé. Allt för under 200 kr.

Jag rekommenderar Rosegarden på Stora Nygatan, mellan Gustav Adolfs torg och Kungsparken. De har Mongolisk buffé, asiatisk buffé, sushi buffé, salladsbord och efterrätts buffé. Allt för under 200 kr.

Har du provat Bamboo City på andra sidan Gustav? Där kostar det 99 (men de har å andra sidan inga rättigheter). Något mindre buffé bara (och inte lika bra sushi) men annars väldigt likt och med många kineser som själva äter där.

Malmö är min stad även om det var mååånga är sedan jag var där.
Minns att Elysee har en svingod fondu med massa goder såser. Salladsbufeen är himmelsk.

Fast där är allra mysigast varma sommarkvällar när alla fönster är öppna ut mot gatan.

Och undvik för guds skull banansåsen! Urk.

Den som är så god - banansåsen alltså, om de inte ändrat recept, det var några år sedan.

Har du provat Bamboo City på andra sidan Gustav? Där kostar det 99 (men de har å andra sidan inga rättigheter). Något mindre buffé bara (och inte lika bra sushi) men annars väldigt likt och med många kineser som själva äter där.

Det har jag tyvärr inte gjort. Men väl Pottala (stavning?) som ligger i ett industriområde vid Kirseberg. Pottala är väl värt ett besök, de serverar stor buffé med Asiatiskt, sushi och Mongoliskt för 79 - 99 kr. Bra mat, även asiater äter där. Lokalen och området är dock inte det roligaste.

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
385
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 231
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 260
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar