Restaurangtips Malmö

Sv: Restaurangtips Malmö

Kl

När magen är glad är människan glad
(Gustav Svensson)

Inga sesambollar och ingen Chen men jag åt dumplings:d och räkor med ananas:d. Maken åt pekingsoppa och biff med purjolök, och han klagade inte heller, minsann. De serverar nu eget öl med kinesisk touch - också mkt gott! Tack för tipset, alla - det var inte sista gången vi gick dit.

Åh räkorna i ananasen är så god, en av mina favoriter :d Om ni kommer dit kan ni passa på att fråga efter det som inte finns på menyn. De har en del saker de bara lagar om de har rätt råvaror hemma och de står inte med.

Det var så de började, ett ganska vanligt kinahak och så beställde man sakre utanför menyn, senare blev det en specialmeny och nu är det mest bara special.

Skojar du, har aldrig varit med om att Chen inte jobbar, han tycks bo där. Kul att det smakade i varje fall, de flesta brukar bli nöjda :).

Det har jag tyvärr inte gjort. Men väl Pottala (stavning?) som ligger i ett industriområde vid Kirseberg. Pottala är väl värt ett besök, de serverar stor buffé med Asiatiskt, sushi och Mongoliskt för 79 - 99 kr. Bra mat, även asiater äter där. Lokalen och området är dock inte det roligaste.

Nej jag tror jag vet var du menar men det måste jag kolla in.

Skojar du, har aldrig varit med om att Chen inte jobbar, han tycks bo där. Kul att det smakade i varje fall, de flesta brukar bli nöjda :).

Haha, ja han tycks bo där och ja det gäller även att fråga efter saker som inte står på menyn. Jag har faktiskt lärt mig där att fråga så nu gör jag det lite varstans med ganska bra resultat.

Åh räkorna i ananasen är så god, en av mina favoriter :d Om ni kommer dit kan ni passa på att fråga efter det som inte finns på menyn. De har en del saker de bara lagar om de har rätt råvaror hemma och de står inte med.

Vi har nog varit där 5 gånger, varje gång har vi tagit avsmakningsmenyn, för då får man lite olika och oftast saker som inte är på menyn:d fast jag måste ha sesambollarna, så jäkla gott!!

Kl

Liten uppdatering: lördagsmiddagen avnjöts på Gamla Brogatan. Jättefint och trevligt. Tack alla bukare för tipsen, tack vare er fick vi god mat utan större ansträngning!

Härligt! Jag ska dit på lördag om en vecka. Hade de råbiffen kvar på menyn? :d

Måste nog ringa och fråga i så fall för att vara på den säkra sidan!

Råbiff fanns i lördags, som förrätt, i två storlekar, om jag inte missminner mig.
Vi orkade inte förrätt utan åt bara huvudrätt -primörlamm. Smakade himmelskt! Till detta ett underbart spanskt vin, Emilio Moro. Tips!:d:d:d:d:d:

Vi orkade inte förrätt utan åt bara huvudrätt -primörlamm. Smakade himmelskt! Till detta ett underbart spanskt vin, Emilio Moro. Tips!:d:d:d:d:d:

Ooooh. Apropå primörlamm gick jag förbi Årsiderna by the Sea nere i Dockan imorse och kunde inte låta bli att läsa menyn så nu måste jag snart planera in ett besök. :d

Det här mad att öppna gamla trådar är väl egentligen lite tveksamt men jag gör det i alla fall. Jag bara måste få berätta att jag och sambon tack vare den här tråden i kväll varit och ätit avsmakningsmenyn på Kin Long. Lyxade till det och tog även vinpaketet och det var verkligen suveränt. Desserten var sesambollarna och de var verkligen supergoda.

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
385
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 231
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 260
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud