Restaurangtips Helsingborg?

Snubbelfot

Trådstartare
Som rubriken lyder - jag vill ha restaurangtips i Helsingborg. :)
Gärna lugn mysig miljö. Tema/genre är rätt fritt, dock inte skaldjur eller sushi den här gången.
Kravspecen lyder "prisvärd matupplevelse"... :)

Några egentestade förslag:

Lugnt, väldigt mysigt med små avskilda sektioner samt gott och hygglig prisnivå är Olsons skafferi vid Mariatorget, italienskinspirerat, många pastarätter av god klass men finns också kött- och fiskrätter och läckra desserter. Bra service, kanske min förstahandsrekommendation utifrån önskemålen.
Vill du komma riktigt nära sundet en ljus vårkväll (inte helt fel tycker jag): Sillen och Makrillen, fisk (och skaldjur). Mycket populärt ställe.
Åter inne i stan: Bonasera, gott och fräscht men kanske lite i överkant dyr prisklass i förhållande till vad man får
Vid Sundstorget: Inom mat och bar. Blandad meny, trevligt och aningen mer prisvärt än Bonasera enligt mig
En klassiker med speciell miljö, franskinspirerade La Petite också uppe i stan. Bra service och som sagt lite annorlunda miljö men uppfyller väl mysighetsnivån.

Fridas helt suveränt. Jag har ätit där tre gånger och valt smårätter varje gång - det är så fantastisk bra. Man beställer alltså 3-5 smårätter - de är små som tapas men supergoda. Sen brukar en efterrätt slinka ner också.

Det är samma kock/ägare som på Bonasera

Håller med om alla ovanstående (förutom minikritiken mot kvalité kontra pris på Bonasera) och lägger till Chateau Foret, familjeägd lite mindre restaurang med helt galet trevlig mat. Supermysig miljö och löjligt bra service och kunnig personal, både mat- och dryckesmässigt.

Vill du ha en matupplevelse så rekommenderar jag Gastro! Har förvisso bara ätit lunch där, men var så överväldigad att jag kollat recensioner och menyer från deras kvällsmat också (och bilder på instagram :d ) och det verkar leverera då också :D Något högre prisklass men fortfarande prisvärt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 716
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25