Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom du skriver fullt aningslös, frågar jag även om det är möjligt att du redan har koll; ska du stanna mer än 15 dagar? Annars behövs inget visum som svensk.Hörni det här med visum (hjälp en fullständigt aningslös).
1) Till Vietnam behöver man typ foto av passet och inscannat porträttfotografi. Det där fotot - räcker det att ta i en fotoautomat? Frågar ty på fotoaffären kostar tjänsten 250:- och jag är snål.
2) I ansökan står det att man måste skriva in religion. För oss i det sekulariserade landet - har det här någon betydelse?
Japp, vi planerar att stanna i närmare en månadEftersom du skriver fullt aningslös, frågar jag även om det är möjligt att du redan har koll; ska du stanna mer än 15 dagar? Annars behövs inget visum som svensk.
Dåså! Aldrig tagit bild i fotoautomat så vet inte hur det är, men är det godkänt för passfoto ska det ju funka. Kolla med ambassaden annars, för att vara på säkra sidan.Japp, vi planerar att stanna i närmare en månadHade varit skönt annars!
Jag skulle säga att punkt 5 är lägst prioriterad av de du listar.Jag kommer att passera Rom om några veckor. Det är första gången jag är där och jag har bara en och en halv dag på mig så jag inser att jag måste prioritera. På min lista såhär långt och utan direkt inbördes ordning:
1. Colosseum
2. Forum Romanum
3. Äta glass
4. Pantheon
5. Spanska trappan
Jag vet att det finns mycket mer att göra och se (Rom liksom!) men jag vill inte hetsa runt och trängas alltför mycket bara för att. Men, vad borde jag lägga till? Helst kulturellt, folkligt eller udda, jag studsar inte av iver för Vatikanen.
Jag ser fram.mot rapport!Efter mycket velande så verkar det som om jag åker till Georgien med min mamma och hennes reskompis (som jag aldrig träffat) i 10-14 dagar i september.
Någon som varit där?
Ingen aning ännu. Det verkar som flyget dit och boende är rätt billigt.Jag ser fram.mot rapport!
Hur reser ni? Vad kostar det?
Hörrni, vilket flygbolag skulle ni välja för en långflygning om ni har följande att välja mellan:
Iceland Air
Lufthansa
Finnair
British Airways
Jag har bara flugit korta flighter med Lufthansa och Finnair och det var längesen jag flög långt med BA. Iceland Air har jag aldrig åkt med.
Hörrni, vilket flygbolag skulle ni välja för en långflygning om ni har följande att välja mellan:
Iceland Air
Lufthansa
Finnair
British Airways
Jag har bara flugit korta flighter med Lufthansa och Finnair och det var längesen jag flög långt med BA. Iceland Air har jag aldrig åkt med.
Men jag äter ju inte lakritsEn fördel med Finnair skulle kunna vara att man kan köpa väldigt god lakrits när man mellanlandar i Helsingfors.
Inte lakrits?Men jag äter ju inte lakrits.
Och ja, jag är medveten om att det är lite samma standard. Men mellan till exempel SAS och Lufthansa är det enorm skillnad tycker jag, så jag tänkte att det kan vara det även på typ Iceland Air och BA.
Nope! Hosey gillar det inte heller (= perfect fitInte lakrits?![]()
Jaha, det är därför ni är ihop alltså.Nope! Hosey gillar det inte heller (= perfect fit).
Jag har flugit med både Lufthansa, Iceland Air och BA till USA. Finnair har jag bara flugit kort med.Hörrni, vilket flygbolag skulle ni välja för en långflygning om ni har följande att välja mellan:
Iceland Air
Lufthansa
Finnair
British Airways
De senaste åren har jag bara flugit Emirates, Turkish och Qatar när jag flugit långt - jag trodde det ovanstående därför var standard även i ekonomiklassTill sist fanns det där lilla extra även i ekonomiklass. Som en hopfällbar tandborste med tandkräm i stolsfickan.![]()
Jag ska också till Rom om några veckorJag kommer att passera Rom om några veckor. Det är första gången jag är där och jag har bara en och en halv dag på mig så jag inser att jag måste prioritera. På min lista såhär långt och utan direkt inbördes ordning:
1. Colosseum
2. Forum Romanum
3. Äta glass
4. Pantheon
5. Spanska trappan
Jag vet att det finns mycket mer att göra och se (Rom liksom!) men jag vill inte hetsa runt och trängas alltför mycket bara för att. Men, vad borde jag lägga till? Helst kulturellt, folkligt eller udda, jag studsar inte av iver för Vatikanen.