Resesäng eller annat alternativ

turbofling

Trådstartare
I augusti åker jag, sambon och Emilia (kommer då vara 5mån) till mina föräldrar i Sverige och hälsar på. Jag funderar lite hur vi ska göra med säng då. Emilia kan inte sova i samma säng som oss, hon sparkar och rör sig så mkt så ingen kan sova. Dessutom kommer vi bara ha en 105 säng.

Funderar på om det är värt att köpa en resesäng, eller om det finns andra smarta lösningar. Det känns som hon är för liten att ligga i en resesäng och att hon hamnar så långt ner i den.

Sv: Resesäng eller annat alternativ

Ella har redan sovit i en resesäng, eftersom den var i genomskinligt nät så kändes den inte så instängd trots att det blir långt ner.

Men det var bara på dagtid eftersom Ella samsover med oss oftast.

Hade hon varit yngre hade jag föreslagit vagnen, men jag vet inte om jag skulle vågat låta en 5 månaders sova hela natten i vagnen ( beroende på hur rörlig dom är kanske ? )

Alt är ju faktiskt att dina föräldrar köper en vanlig spjälsäng ( begagnad fungerar fin fint ), det har Ellas mormor och morfar gjort så det ska finnas när vi kommer och hälsar på :D

Man bäddar med en madrass på golvet (kan vara tunn, typ bäddmadrass ev dubbelvikt) och stängslar in en lagom "säng" med hjälp av tex soffkuddar eller hoprullade filtar.

Funkar bra även på diverse hotellrum :idea:

Eskil har också sovit gott i en bananlåda och i liggvagnsinsatsen :D

Resesängen har man mer nytta av när de är lite större och kan ställa sig upp.

Jag hade satsat på en resesäng. Vi köpte en ny i veckan för 400 kr. Den är med nät på långsidorna, vilket gör att ligger ni bredvid sängen så ser hon er igenom :) Carena är märket på den vi köpte.

Om det är enda resan ni kommer göra tills hon är stor nog att sova i vanlig säng så skulle jag inte köpa någon resesäng. Men har ni planer på att resa mer så är det väldigt smidigt med en säng..

Ibland har vi använt resesäng när vi har varit iväg ibland inte. Har vi den inte med så tar vi en madrass och lägger kuddar eller liknande runt som "kanter" och sen lagt ett täcke eller lakarn över allt så blir det väldigt svårt för dom att få bort det. Har iafall funkat jättebra för våran vilda klump! :-D

Barnvagen vågar jag nog inte låta henne sova i då, provade att lägga mjukliften i min säng senast jag var hos föräldrarna, efter 5 min låg hon halvägs ute ur den. Hon är en rörlig liten tjej (därför vi inte kan samsova, trots att det vore mysigt). Föräldrarna har kvar min gamla vagga men den tror jag att hon är för stor för då, jag sov i den till jag var 3månader men jag var lite större än Emilia. Spjälsäng blir svårt att förvara när vi inte är där, jag har redan lämnat fler saker hos mina föräldrar än vad dom har plats för egentligen (bla en vagn).

Vindvissla- Tyvärr passerar vi inte Malmö, flyger Wien-Stockholm och sen till Linköping. Men tack för erbjudandet.

Kanske ska prova med en madrass med kuddar på golvet först och sen köpa en resesäng om det inte fungerar så bra. Nät på sidorna verkar smart.

Jag skulle satsa på billig resesäng, finns på Jysk mm.
Tar liten plats när den inte används så kan föräldrarna stuva in den i garderoben tills nästa gång ni eller andra med barn kommer.

Resesängarna är ju tyvärr så stora och klumpiga förutom Babybjörns. Men jag vet att en del gör så att de har en resesäng som de har med sig när de ska iväg på middag, då blir barnet van vid sin säng och kan ha lättare att somna borta. På sikt tror jag att det är ganska smart. Vi har valt att klara oss utan resesäng och det har hittills inte varit några problem (förutom att våra kvällspigga barn är svåra att lägga borta). De har sovit på madrass på golvet, mellan oss eller i lånad barnsäng, det brukar lösa sig.

Be dina föräldrar köpa en begagnad. Det är nog det enklaste än att släpa med sig en.

Precis, dom får köpa en isf eller att vi köper en när vi kommer. Släppa med en härifrån känns lite onödigt :)

Be dina föräldrar köpa en begagnad. Det är nog det enklaste än att släpa med sig en.

Håller med!!!
Farmor/mormor har varsin resesäng som dom styvar undan när barnbarnen inte är där.

Min flicka sover alltid i reseäng när vi är bortbjudna.Hon kan sova i sin sittdel men hon gillar inte det på kvällen för när hon somnar för natten vill hon ligga på mage och rära sig.

Alt är ju faktiskt att dina föräldrar köper en vanlig spjälsäng ( begagnad fungerar fin fint ), det har Ellas mormor och morfar gjort så det ska finnas när vi kommer och hälsar på :D

Det har Isaks farmor och farfar gjort också.
Jättesmidigt eftersom vi har fullt ändå i bilen med vagnen. (har inte kombi)

Innan dess sov han i sin liggvagn.

Känner inte föräldrarna någon som har en barnsäng eller resesäng att låna ut?

Liknande trådar

Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 479
Hemmet Idag fick jag för första gången se den lägenhet jag får nycklarna till om drygt två veckor. Det är nybygge, så visningen skedde i en...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
11 527
Senast: Kilauea
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 096
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka