Reservhjul till transporten

Sv: Reservhjul till transporten

Vårt satt också så där, och jag tyckter det skymde sikt bakåt.

Klart att däck och fälg tar stryk. Fr a gummit bryts ner, för hur många byter reserven vinter/sommar?

LIA

Nä det har du rätt i. Får se över det däcket, kanske kan man visa det på besiktningen om ett par veckor.

Har du plyfaväggar på släpet? Hur ser den ut bakom däcket?
Brukar vara svårt att hålla rent där, vilket ger ruttnande vägg och flagande färg betydligt fortare än på övriga släpet.

Jag har en 2tons domkraft i bilen, den räcker nog till släpet också ;)

(Det går liksom att komplettera den utrustningen bil och släp kommer med...)

Ja, plyfa, och den är faktiskt OK bakom däcket också. Däcket ligger mot balken så plyfan går fri med några cm.

Där jag bor växer det gröna alger på allt som inte tvättas regelbundet - sk*ttrist!
Just denna fläck bakom reservhjulet är ett klart irritationsmoment eftersom däcket måste av vid rengöring för att få rent ordentligt. Men håller man välvaxat hjälper det till och nyare släp sätter det sig inte lika lätt på heller.

På en enxelaxlad med stödben går det att byta hjul utan domkraft, det är lite pyssel, men det går. På boogisar går det tyvärr inte eftersom de saknar stödben.

precis... men de är juh iten alla enkel som har stödben...

själv vågar jag itne åka med enkelaxlade nå mera.. blev avskärckt sen jag å sara tappade däcket på E4 med tulle i släpet.. *rysa* fick lasrta ut honom på E4.. de du:eek:

Jo, jag har hört hela historien. Visst var det till Högbo ni skulle då? Vet varje fall att jag tävlade och Tulle kom från tierp. Usch!

*KL*

Bytte ut reservdäcket till transporten i våras. Det sitter fram på transporten. Men nu läste jag här att flera skriver om att man bör han någon form av skydd för däcket för att det inte ska åldras i förtid. Vad har man då?

Brukar ni även skydda övriga däck på något sätt när transporten står parkerad?

skyddar du bilens däck när du parkerar??? förhoppnignsvis så rulalr din transport minst 1gågn i veckan elelr mer... ställer du av /undasn transporten över nåra månader kan de vara ide att tex skydda dom från solljus så de ej torkar ur.. å så att underlaget den står på inte är för blött å mjukt..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Utrustning Hjälp mig buke! Förra sommaren råkade jag köra på en stor sten och förstöra fälgen (heter det så) på ena hjulet på min transport...
Svar
14
· Visningar
1 310
Senast: sorbifolia
·
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama