C
Cherre
För ungefär 4 månader sen köpte jag en ny häst, han är ett halvblod, i år 19 år. När jag köpte honom sa dom att han inte gick att rida ut på själv. Men det var aldrig något problem för mig tills för ca en månad sen. Då jag var på hoppträning, där han hoppade kanon, men visade nya sidor, tjaffsade med bettet rusade efterhindrena, i början men sista dan gick dte jätte bra. Men efter det har jag inte kunnit rida ut på honom själv, inte ens på banan längre. Han går om han har sällskap, men inte annars då börjar han bara rygga och stegra sig, (visserligen inte högt så ofta) man kommer en bit hemmifrån sen börjar han. han har fått vila i en vecka men det hjälpte inte någonting. Någon som har tips på vad jag ska göra med honom? Kan han ha ont, men varför går han då med sällskap? Och tror inte det kan vara respekten då han har bra respekt från marken. Om man hoppar av när han håller på, och leder honom så går han efter jätte snällt men så fort man hoppar upp i sadeln igen så börjar han. Kan det vara så att han gjorde så med sina tidigare ägare och dom då slutade rida ut på honom så han "vann", kommer det ens att gå att få det ur honom då?
tacksam för hjälp, vettiga inga elaka metoder.
tacksam för hjälp, vettiga inga elaka metoder.