Vår ponny ska opereras för broskförändringar i bakknäna den 15 april. Vi har ett sommarhus 50 mil bort där vi har betydligt bättre möjlighet till bra utevistelse och omvårdnad så vi funderar på att åka dit nu när det ändå är påsklov. Jag undrar dock om det är dumt att utsätta honom för den resa som förflyttningen innebär? Han uppvisar ingen hälta eller smärta i nuläget men faktum är ju att knäna inte är fräscha och då kanske det är extra jobbigt att stå i transport...
I stallet där han står är dock problemet att det inte finns någon möjlighet för honom att få gå ute mer än halvdag (=mycket stillastående i boxen) vilket stressar mig eftersom det är dåligt för lederna.
Efter operationen ska ha till ett jättemysigt konvalescentstall så det är under väntetiden som jag vill att det ska vara så bra som möjligt...
I stallet där han står är dock problemet att det inte finns någon möjlighet för honom att få gå ute mer än halvdag (=mycket stillastående i boxen) vilket stressar mig eftersom det är dåligt för lederna.
Efter operationen ska ha till ett jättemysigt konvalescentstall så det är under väntetiden som jag vill att det ska vara så bra som möjligt...