Resa med bebis

Sv: Resa med bebis

Fly Nikki flyger vi med, vet inte riktigt vilka platser dom flyger till. Man får betala lite för bebisen, 10% av den vuxnas biljettpris men då får man massa saker för det.
Vi kommer bo i Österrike nu så vi hinner med att se mycket, fast det mesta i Wien har vi redan sett.

Alla reguljärbolag tar 10% av vuxenpriset, + en liten skatt (i regel mkt mindre än föräldrarnas, tex inget bränsletillägg som ofta utgör största delen). Men att spädisar får checka in fullt bagage det har jag aldrig tidigare stött på. Eller jo...kanske på nån flight till USA förresten! Handbagage brukar de aldrig få ha.

Ishtar, resesäljare :)

Senast ändrad:

kl

Vi fick med oss allt tillslut, men lite krångligt var det och vi kom till flygplanet i sista stund. Babykorgen fick inte användas vid start och landning och kabinpersonalen tyckte att Emilia var för liten för att sitta fast med eget bälte i mitt så hon fick ett eget säte där hon fick sitta fastspänd med sitt babyskydd. Men babyskydd är inte anpassade till flygplansbälten så hon satt inte fast specillt bra men sen under flygresan satt hon bra i babyskyddet.

Hela resan gick jättebra med Emilia och hon sov hela tiden. Blev bara lite arg när vi väckte henne för att hon skulle få villa från babyskyddet och sträcka på ryggen.

Med SAS får barnet har med sig 10 kg plus vagn.

turbofling, skönt att höra att allt gått bra, det är mycket att tänka på, jag vet! Är det alltid 6 timmars bilresa när ni ska till Sverige eller var det bara för att ni skulle hämta bilen i Wien?

det var speciellt den här gången, vi hämtade sambons pappas bil i Wien där han var på jobb och åkte sen hem till sambons mamma som bor utanför Innsbruck för att hämta lite saker som vi sen skulle ha med oss till lägenheten i Graz där vi ska bo. Så i vanliga fall är det bara en tågresa på 2,5h mellan Graz och Wien när jag ska hem och hälsa på i Sverige.

ah det lät ju bra mycket lättare! :) Jag har tre timmars bilresa till Dublin, det är jobbigt nog! man måste planera allt så mycket!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 482
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V