Resa med 1-åring!

miss_kala

Trådstartare
Det börjar dra ihop sig för vår resa till Cypern nu.. 11 maj drar vi iväg i 2 veckor och det ska bli så otroligt härligt!:banana: Men det blir ju något helt nytt att ha en liten med sig förstås.
Därför tänkte jag höra lite här om jag kunde få lite tips och råd inför resan! Tänkte göra en checklista på bra och nödvändiga saker att packa ner, så hjälp mig nu!! :)
Känner att jag börjar få lite resfeber nu faktiskt..

Sv: Resa med 1-åring!

Solskydd i alla former, kläder, krämer, hattar mm. Litet apotek, alvedon och resorb kanske...

"Nya" leksaker att kunna ta fram på flyget. Mariekex och majskrokar var en höjdare på flyget me. Och om h*n inte är en sån som gillar all mat så ta med extra mat och välling till flyget. Våra brukar äta det mest med just flygmaten gick inte ner.
Solskyddskläder är kanon, fast det kostar endel men är väl värt investerade pengar. Blöjor brukar man ju kunna köpa utomlands, likaså barnmat däremot kan välling vara svårt att få tag på, så ta med det och gärna lite mer än vad som kommer gå åt. Mina var inte alltid så glada i maten å då hade de vart skönt att kunna ge dem lite extra välling istället.
Vi hadde med oss en helt vanlig paraplyvagn, men saknade då både myggnät och solskydd men fick oftas låna en uvfilt (tunn filt med uvskydd i) av våra vänner, men de finns ju myggnät med uvfilter i som man kan köpa löst och ska passa till de flesta vagnar.
Vi hade även med oss diskmedel i en liten flaska och en diskborste så vi kunde diska vällingflaskorna lätt.
Nån salva mot hudsvamp. Våran lille på ett år fick blöjveckseksem med svamp i av att gå i våta badkläder hela dagarna, trots att han fick vara naken så fort vi var på hotellrummet.

ergonomisk bärsele, sulky, små leksaker, trygghetsgrej om de har det (filt/napp etc),
och sen det vanliga beroende på vart man ska; reseapotek, blöjor, välling, barnmat, solskydd etc..

Ska du ta med dig vagn så tänk på att du behöver en barnvagnsväska att transportera den i - inga försäkringar gäller om den blir skadad i transporten annars. :)

Kolla med det flygbolag som du reser ifall lillskrutten får ha eget bagage, Annars måste du få plats med alla dens saker i erat bagage och då minskar tex vikten för blöjor osv. Blöjor går väl ofta att köpa på plats? I spädbarnsbiljett ingår oftast mindre vagn och skötväska. Inte låta barnet dyka i bassängen om du är osäker på vattenkvalitén eller att den är lika bra som hemma i badhusen.

Solkläder vart köper ni det?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 010
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar