Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Carolus skrev:spolar man för hårt kan den sprängas...
Carolus skrev:Nej man skall inte göra det... Man kan inte se om trumhinnan är hel eller trasig, spolar man för hårt kan den sprängas... Du skall inte göra det på vuxna heller...
mimmipigg skrev:Det är faktiskt bättre att låta sjukvården suga ut joxet.
Det har farbror örondoktorn sagt till mig mer än en gång.
Småbarn är dessutom svåra att avgöra om de hör eller inte.
mimmipigg med tre öronbarn.
Förmodligen för att man riskerar att förstöra hörseln om man gör på fel sätt...Gnist skrev:Vad har hörseln med det hela att göra (i detta barns fall alltså)
Bara för att ett barn haft öroninflamation en gång så innebär det inte att det per automatik är ett öronbarn.
Madick skrev:Är det ok att spola öronen på en 2 åring? Använda Revaxör och sen spola med sån där tuta?
Det var mannen som var med barnet på återbesök efter öroninflammation, och han frågade inte, utan lyssnade bara när doktorn sa att det var massor med vax.
emma74 skrev:det sa dom när Emma hade öroninflammation (alltså att det var svår tatt se för att det var mycket vax) och då frågade jag om det var meningen att man skulle få bort det på något sätt (eftersom jag trodde att man skulle låte det vara) och fick då till svar att det inte behövdes, bara att det som sagt var lite knepigare att se trumhinnan...
[Vad har hörseln med det hela att göra (i detta barns fall alltså)
/QUOTE]
När man har en trasig trumhinna hör man inte på det örat.
Använder man Revaxör i ett öra med trasig trumhinna blir det inget bra.
Att avgöra om en tvååring har trasig trumhinna är svårt.
Det var det jag ville ha sagt med det om hörseln.
Jag anser inte flytande vätska som särskillt vasst, så då funkar ju Revaxör och vattensköljningKat skrev:"Ingenting vassare än armbågen i örat"