Renovering - före- och efterbilder

Sorbe

Trådstartare
Vi håller på och renoverar hela huset här hemma. Jag samlar på mig en hel del bilder på hur det såg ut före och efter.
Vet att det är en bunt här som renoverar så det vore kul att få se före- och efter på en vinkel som är likadan på bilden om ni förstår?
Så bilderna ska vara fotade ungefär från samma ställe. :)
Skriv jättegärna vad ni gjort om, vad tapeten heter till exempel.

Sv: Renovering - före- och efterbilder

Lite av det som är färdigt hos oss:

Klädkammare. Skohyllan revs ut och sambon byggde ihop en egen. Golvmattan flög ut mot tippen och in sattes ett ekgolv istället. Skarvarna på väggarna spacklades och så målades allt vitt. Även listerna som vi behöll men bara målade lite snyggare.
klkforeefter_524db006ddf2b37426d3d896.jpg

Garageentré. En genomgång till tvättstugan sattes igen (redan igensatt på första bilden). Den gröna plastmattan byttes ut mot en mörkgrå. Allt är målat vitt. Dörrkarmen till vänster är borta och nu är det lite snyggare. :) Här ska det upp en hatthylla och lite snyggare lampa. ;)
garageentre_524dafd9e087c3604bd1c6ae.jpg

Första sovrummet.
Golvmattan revs ut och samma ekgolv som las in i klädkammaren ligger här. Decor Maison tapet på väggarna, nya lister.
Garderoben är helt omgjord också utöver de små övre skåpen för de stora dörrarna ramlade faktiskt av garderoben när vi öppnade den första gången... Den var tidigare grön på insidan men nu är det kritvitt! :) Nya knoppar och handtag på garderoben som på efterbilden inte var justerade till rätt avstånd och så men det är de nu. :)
rumett_524db17eddf2b3760c6a1847.jpg

Åh vad skoj :)

Köket:
54.jpg

Före

11.jpg

Under tiden

kitchen2.jpg

Efter

Sovrummet
12_3_11_1.jpg

Före

19_2_12_4.jpg

Efter

Barnrum
barnrum5.jpg

Före

16_3_13_11.jpg

Efter

Fortsättning följer...

Hall övervåning:
hall1.jpg

Före

hall4.jpg

Efter

Hall nere:
12.jpg

Före/under tiden

hall6.jpg

Efter

hall2.jpg

Före

hall5.jpg

Efter (inte exakt samma vinkel. Bara nästan.)

Utvändigt:
57.jpg

Före

hus2.jpg

Efter :)

Har 14 miljoner fler renoveringsbilder på bloggen, men det var de här som var i hyfsat samma vinkel :)

Glömde skriva vad vi gjort om, men det behövs kanske inte. Vi har gjort om allt… :D Försökt bevara det ursprungliga om vi kunnat (slipat gamla golv, slipat trapp osv), men annars är alla ytskikt nya, ny el, nytt vatten, avlopp, tak, syll, fasad, fönster….. Osv… Sen har det gått åt åtskilliga liter färg för att ljusa upp eländet invändigt ;)

Underbart! Vilken skillnad!
Fastnade mycket för öppningen i köket, så fint! Vi har också öppnat upp vårt kök som bara har en målning till runt fönstret och sen räknas det som klart, får ta nya bilder i morgon! :)

Underbart, underbart, underbart!!!
Sänggaveln, visst har du gjort den själv?
Jag älskar ditt hus <3

Zews vill du pm mig bloggadressen? Jättefint renoverat, söker lite inspiration :)

Eller så pm:ar du Zews eftersom du vill ha bloggadressen? :idea:

:)

Den finns i min profil. Klickar du på mitt namn här till vänster så kan du välja ”besök zewz hemsida” :)

Ja, det är rätt stor skillnad :p

Vi har faktiskt inte gjort nån öppning i köket. Att det är så nerrivet på ena bilden är för att bjälklaget var uppätet av skadedjur så vi fick riva upp sjuka mängder och göra om… :arghh:

Bison, jo, sänggaveln är ”hemmagjord”. Det enda jag gjort är dock att jag slipat och lackat, den var så perfekt i storlek och utseende när jag hittade den på jobbet :D

Eller du kanske menade dörröppningen. Ja, den gjorde vi lite bredare när vi ändå tog bort dörren. Det var massvis med dörrar överallt. Vi har tagit bort tre stycken bara in till köket :D

Ja, dörröppningen! :) Vi öppnar upp en del i vårt hus också. Tror jag räknat att det varit 14 dörrar i vårt hus! Nu får vi sju tror jag...

ah, då kom jag ihåg rätt :)

Älskar tt ni bevarat så många ganmla detaljer, verkligen tagit tillvara på husets egna charm.
Avskyr när folk köper den typen av hus och sen gör det ultramodernt.

KL

ÄLSKAR såna här trådar, särskilt nu när vi håller på och renoverar själva :D!

Vi håller på att renovera övervåningen där det ska bli sovrum och tv-rum, och håller som bäst på att riva tapet, riva ut golv (heltäckningsmatta från 70-talet :p) och sätta panel i taket. Vi har inte kommit så långt än (flyttade in för mindre än en månad sen) så jag kan bara än så länge bidra med före och under-bilder, här på det som ska bli TV-rum :D.

husrenovering-002.jpg

husrenovering-003.jpg

husrenovering-033.jpg

husrenovering-0661.jpg

I eftermiddag ska vi hämta golv och tapeter till tv:rummet :bump:!

Zews: Härreguuu vad fint :love:!! ÄLSKAR det, särskilt hallen med bröstpanelen! Tapeten du har där, var kommer den ifrån?

Tack :)
Hall-tapeten kommer från Borås-tapeter, heter Lace nånting..

Vad kul ni ser ut att ha det då ;) Är glad att vi inte har nåt projekt igång just nu… Avskyr röran med verktyg, skräp, damm, virke… Hu!

Gör ett inhopp i tråden så att jag hittar tillbaka. Renoveringen står still i huset sedan länge, dags att ta tag i det igen. Hoppas på en inspirerande tråd, fina bilder och lösningar här. :)

Snälla adoptera mig (misstänker att du är upptagen så giftemål fick strykas) så jag kan få bo i ert fina hus :love:

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka