Renovering av huset, tips på hemsidor?

A

andyrytt

Nu står vi i valet och kvalet om vi ska ta och renovera en del av huset själva eller ta in hantverkare att sköta om hela projektet. Jag är rätt å shändig av mig och jag tycker om att pyssla hemma men jag vet ju att det kommer ta betydligt längre tid om jag gör det själv. Men ändå roligare kan jag tycka.

Men min fråga är inte om jag ska göra det eller inte, den riktar sig mer mot om vad för hemsidor som säljer byggmaterial och utrustning för bygg! Jag vet att det måste finnas massor och jag vill hitta en och samma jag kan använda mig utav så att jag får ett bra pris och allt levererat hem så jag slipper hyra släp och åka fram och tillbaka till butiker. Så har ni några bra tips på hemsidor som har detta?

Tack!

Sv: Renovering av huset, tips på hemsidor?

Det måste ju rimligtvis vara ett bättre deal att köpa från ett fysiskt ställe om du lika ska köra själv och köpa brädor och liknande. Kolla runt vilka byggvaruhus du har i närheten ( eller för all del mindre byasågar etc. om du är ute efter billigt virke). Det kanske finns möjlighet att förhandla om rabatt om du köper större mängder.

Sv: Renovering av huset, tips på hemsidor?

Och t ex byggmax och liknande brukar ha gratis släp att låna ut då man handlar där.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 461
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist