Rengöringsprodukter

Sv: Rengöringsprodukter

Oftast blomspruta med microfibertrasa när jag dammtorkar. Är det riktigt skitigt, använder jag vatten+flytande diskmedel (Skona)/Såpa + microfibertrasa.
Till våttorkning har jag Skona parfymfria allrengöring om jag har har Viledamoppen annars bara vatten och en typ microfibermopp.
Finish till diskmaskinen och Skona parfymfritt i tvättmedel ihop med Neutral sköjlmedel. :)

Jag diskar med Grummes diskmedel och använder diskmedel + vatten + såpa i sprayflaska som allrent i hela lägenheten,
det funkar till allt! Torkar golven med såpavatten. Tvättar med såpa men använder en skvätt sköljmedel för att det ska lukta 'nytvättat'.

Det är allt jag använder, vi har cillit bang och vanligt tvättmedel i städskåpet men det har
inte behövts sen vi bytte till såpa. :)

I badrummet använder jag en spray som heter Wizz (om jag minns rätt de är grönt) Samt Jiff i nya lyan blir de även Citex kalkbort till duschen! använder Via till tvätten och comfort till sköljningen!

Köket har jag en spray för kök av samma märke som badrummet samt en som dessinfekserar allt. även jiff där. oftast yes diskmedel.

Till övriga rum brukar jag blanda egen eller ta köksprayen för den luktar så sjukt gott!

Fönstrena använder jag vatten och YES diskmedel när jag puttsar dom.

Ajax till golev ja. Annars är de nog inte så mkt mer. Ugnsrengöring ibland. svinto finns också men används väldigt sällan.

Använder bara såpa, handdiskmedel och ättika, har detta blandat i en sprayflaska, ibland behövs ren ättika för toan. Billigt och miljövänligt:laugh: För hällspisen har jag också ett specialmedel.

För tvätten: Grumme inget sköljmedel
Diskmaskinen: maskindiskmedel, fisish?

Senast ändrad:

Knapplån, Vad tvättar ni rör med? Som blivit lite fläckiga i badrum? Någon som har tips?!

Vi använder mest såpa, både citron och vanlig. Yes handdiskmedel och Grumme tvättmedel.
Till fönstren använder vi fönsterputs i skumform (sprayburk) från John Deere. Används egentligen till att torka av rutorna i skogsmaskiner. Snabbt och enkelt!

det som står i min städskrubb: citronsåpa, glashällsrengöring och fönsterputs. jag har en gammal ajax med men den används aldrig.. citronsåpa funkar bra till nästan allt!

har ju såklart tvättmedel med! grumme flytande tvättsåpa..

Senast ändrad:

Knapplån, Vad tvättar ni rör med? Som blivit lite fläckiga i badrum? Någon som har tips?!

är det ickemålade metallrör? vid "svarta fläckar" finns det ett medel på tub som kan köpas på mackar osv som man gnider in och torkar bort, trasan blir helt svart av smuts. Vi hade den till mässingräcken m.m när jag jobbade som kyrkvaktmästare.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·
Hemmet Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 317
Senast: fejko
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 185
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar