Rengöra vedspisens ugnsdel

vinkelina

Trådstartare
Bor i ett hus med en gammal högforsspis som vi eldar flitigt i. använder den till att koka en del mat på. Dock skulle jag vilja använda ugnsdelen. Den har inte blivit använd på år och dagar, full med damm, sot mm. Inget jag vill stoppa in min mat i.

Undrar hur man rengör den på bästa sätt? bara att stoppa in en trasa och torka eller?

Sv: Rengöra vedspisens ugnsdel

dammsug.

Ta en stålborste och borsta ren och dammsug igen. Ev kan du torka med en torr trasa om du tycker det behövs.

Klart.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 019
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar