Sv: Rengöra rostfritt ?
Jag antar att det är sånt här "borstat" rostfritt som alltså är lite spårigt och ojämnt över ytan? *ryser* Det är snyggt när det är fint, men det är det värsta man kan tänka sig när det gäller rengöring.
Det finns en del knep. Jag har någon gång lyckats rätt bra med Stahlfix. Mr Muscle har också något liknande.
En annan sak som kan funka är en spray. Ädelstålsvård heter den helt enkelt (jag vet, avstavningen på etiketten är underbar, men de har fixat det nu), den fanns på Jula förut, vet inte om de har den kvar. Har lyckats få bort fingeravtryck på bland annat hissdörrar och sådant med den, men det tar lite tid. Den luktar rätt starkt, så ha fläkten på.
Stahlfix och Ädelstålsvård funkar lite olika beroende på vad det är för slags yta, prova dig fram. Jag har för mig att det står på någon av burkarna att man INTE ska använda den på sådan här matt borstad rostfri yta, så kolla det också. Det var ett tag sen jag använde de här...
En del använder fönsterputs. Andra har testat matolja och T-röd, vet inte med vilka resultat... Det man ska tänka på är att torka åt samma håll som "ränderna" i det rostfria.
Hoppas det ordnar sig! Rostfritt är som sagt ruggigt snyggt - när det är rent.