Rengöra Nikon D40

pepp

Trådstartare
Har en Nikon D40 som skulle behöva rengöras:
DSC_00013.jpg

Det blir små fula smutsfläckar när man fotar :( tänkte först att det kunde vara objektiven, men testfotade mot väggen med båda, och det blir likadant... så det måste ju vara inne i kameran.

Är detta nåt man kan rengöra själv, eller finns det nånstans jag kan skicka in den? Ska ner till Malmö om nån vecka, om det finns nåt ställe där man kan lämna in den på?

Sv: Rengöra Nikon D40

Det är skit på sensorn skulle jag tro
Troligen har du något spegelupp läge på kameran, då är det bara att aktivera det och sedan blåsa rent, inte med munnen dock!

Tack! Hittade läget, vars hittar man såna där "blåsare"?

Nu bor du ju tyvärr lite långt ifrån. Men jag tog kontakt med Nikon i Solna när min D50 hade samma problem. Men jag har för mig att de har avtal med serviceverkstäder runt om i landet också:).

Vad kostade det för dig när dom fixade den? :)
Synd att det låg så långt bort, skicka den kanske blir lite tjorvigt...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka