Rengöra eller inte rengöra...

CosmicQueen

Trådstartare
...hur ska jag göra?
Min pålla ska få sin fölningsbox nästa helg. Dvs väggen mellan hennes o boxen brevid ska tas bort. Hon flyttade dit i aug 03 o sedan dess är inte hennes box rengjord(mer än dammad). Boxen brevid rengjordes i höstas då en häst flyttade därifrån.
Hur ska jag göra nu då det blir en enda stor box. Ska jag rengöra allt eller ska jag bara låta det vara?
har hört så olika och behöver råd. ;)

Det kan väl aldrig skada att rengöra ;)? Vi rengör alla fölningsboxar mellan varje sto då vi har 15 ston men bara 5 boxar........

Jag brukade inte skura frenetiskt i stonas boxar de år fölningarna skedde inne, allmän borttagning av intorkade 'skitränder' på väggarna bara och så sprayade jag med uppblandad klorin/vatten vid nybäddning ca 1 mån innan!

Din box bredvid har ju stått tom (?) så där räcker det med en avdammning-/sprayning med VirkonS (?), tycker jag :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 482
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar