Och kan du ge något exempel som grund för ovanstående uttalande?
Att vara man och hemma med barn ansåg majoriteten vara helt befängt för 40 år sedan. Idag tar kvinnor fortfarande ut mesta delenavföräldraledigheten, men majoriteten av oss anser inte att de män som gör det är överdrivet konstiga.
Ungefär ett sekel tillbaka trodde man på allvar att högre studier för kvinnor kunde skada deras fortplantning. Jag tror att ingen resonerar så idag.
Hitler kom till makten med parlamentariska medel och hade även under sin diktatur ett brett folkligt stöd. Judehatet var ju inte bara hans eget. I backspegeln ser väl nazismen inte lika polerad ut, trots stödet?
Är jorden platt?
Flyter häxor?
Det jag säger är inte att dessa andra föräldrar ska ändra åsikt och ha mindre lust att gå i kyrkan. Men varför opponera sig mot något som är reglerat av Skolverket? Jag och andra bryr mig om att man bryter det. Eftersom det
bryter bestämmelser så spelar inte majoriteten någon roll i
detta fall. En eventuell folkomröstning om en ändring av rådande regler är något annat.
jag gör dig uppmärksam på att det predikas även på mitt barns skoltid. Jag drar gränsen där. Andra drar den vid lokalen. Av respekt för dessa kan jag gärna avstå kyrkan. Ja, jag fördedrar det faktiskt. Argumentet att alla ska få plats ter sig inte så rent och fint när inte alla pga av sin övertygelse (med stöd i styrdok) kan vara med. Då faller hela tanken och det där att alla ska få plats blir en paradox eftersom det ändå inte innefattar ALLA.
Mig veterligen finns det ingen skollag som förbjuder skolavslutningar i kyrkan?
Läroplanen är ett styrdokument som
ska följas.