Sv: Relationer till vissa personer
Som Piek är inne på så tycker jag att det beror på 1) vad exakt personen gör/säger som du inte tål, 2) vilken "position" personen har i stallet, är det stallägaren eller en "vanlig" inhysning? och 3) finns det andra personer där som du kan prata med/inte behöva vara ensam med den här personen alltför ofta? Man kan inte älska alla, så enkelt är det, men man behöver ju tvångsmässigt inte umgås/rida tillsammans för att man står i samma stall heller. Det är självklart enklare att ignorera person X om du endast behöver säga hej och hej då, och det inte är en person du står i beroendeställning till.
I mitt förra stall fanns en sån person. Personen hade dessutom egentligen ingenting i stallet att göra, h*n hade inte ens någon häst. Men h*n var på mig vad jag än gjorde, och stallägaren höll hela tiden X om ryggen. Det var en, av många, anledningar till att jag flyttade därifrån till slut. Det ska vara roligt att åka till stallet, och är det en person som man fullständigt avskyr och som dessutom är elak mot en, då gör man sig själv en tjänst om man flyttar till något annat, trevligare, ställe.