Relationer bakom skärmen? Mobbning på Forum

Har du upplevt/sett eller själv mobbat andra i diskussionsforum?

  • Ja på alla 3

    Röster: 0 0,0%
  • Upplevt/Sett

    Röster: 35 62,5%
  • Mobbar andra

    Röster: 0 0,0%
  • Har inte märkt

    Röster: 21 37,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    56
Du har sagt att du inte hoppat på andra men att andra hoppat på dig. Citera gärna inläggen där andra hoppar på dig så vi vet vad de menar med påhopp 🙂
Är det mig du vänder dig till?

Jag menar bland annat en tråd där en användare tyckte att Ts fick otroligt mycket skit.

TS= jag

Men nu handlar inte detta primärt bara om mig.

Uppenbart är att det är drev, mobbning g, elakheter och planerad trakasserier mot vissa användare av grupper.
Se inlägg ovan av Rosett till exempel

Jag har följt Buke under 10 år och sett regelrätt mobbning

om du tittar på omröstningen så ör det fler än jag även om många är rädda att prata. En hård stämning här.
 
Som sagt igen, jag har inte sett någon regelrätt mobbing här. Att stämningen kan bli dålig absolut men mobbing så näe. Och vadå "se det Rosett har skrivit", jag har faktiskt inte orken att gå och leta efter det jag tror det är vad du menar.

Det går att känna sig attackerad i vissa trådar utan att det för den delen är mobbing.
Ok du har inte sett något. Noterat
 
Rapportera gärna om ni ser inlägg som ni anser är över gränsen, så försöker vi titta på dem så fort som möjligt och bedöma vad som behöver göras om något.

Det är jättetrist när vissa sitter på annan plats och planerar tillsammans hur de skall agera här om det är på ett otrevligt sätt eller om de agerar otrevligt mot personer utanför Bukefalos efter att de blivit osams här.

Jag känner till minst ett tillfälle där det fanns två externa grupper som det verkar ha varit ungefär lika otrevliga som underblåste konflikter här, jag har bara sett vissa citat så jag vet inte exakt hur det sett ut.

Vi kan tyvärr inte göra något åt det som inte sker öppet i trådar så som på andra plattformar eller privat. Vi försöker hantera det som sker i trådar här.

Det är även så att ni inte alltid ser hela bilden av vad som pågår, vi raderar inlägg, försöker förklara saker privat samt delar ut varningar bland annat.

Vi har fått in mängder med rapporter det senaste dygnet, en massa från en användare mot ett antal olika andra och massa från olika användare gentemot en enskild användare.
De flesta har inte lett till någon åtgärd, då de inte som jag ser det når upp till regelbrott.

Det har funnits en hel del inte helt trevliga inlägg på båda sidor så jag anser nog att lite tar ut varandra. Vilket försvårar agerande jämfört med om det varit helt ensidigt.

Jag är väldigt glad att så många är positiva till forumet och med vilket tålamod de oftast försöker förklara saker på ett trevligt sätt.
Men saker kan alltid bli bättre så som jag skrev i början, rapportera och skriv gärna i detalj vad som är fel och hur ni tycker att det bör hanteras.
 
Jag blev utsatt bara under gårdagen för det säkert 20-tal gånger

Och folk följde efter mig i trådar
Sa taskiga saker alltså inte sakligt
Och så vidare

Är det mig du vänder dig till?

Jag menar bland annat en tråd där en användare tyckte att Ts fick otroligt mycket skit.

TS= jag

Men nu handlar inte detta primärt bara om mig.
Det är dig jag vänder mig till. Jag är genuint nyfiken eftersom du säger att du har blivit utsatt i ett tjugotal inlägg men du har själv aldrig sysslat med påhopp. Därav att jag undrar vad du anser vara påhopp 🙂
 
Om du upplever dig utsatt behöver du rapportera inläggen, det är omöjligt för oss moderatorer att ha koll på allt.

Rapportera gärna om ni ser inlägg som ni anser är över gränsen, så försöker vi titta på dem så fort som möjligt och bedöma vad som behöver göras om något.

Det är jättetrist när vissa sitter på annan plats och planerar tillsammans hur de skall agera här om det är på ett otrevligt sätt eller om de agerar otrevligt mot personer utanför Bukefalos efter att de blivit osams här.

Jag känner till minst ett tillfälle där det fanns två externa grupper som det verkar ha varit ungefär lika otrevliga som underblåste konflikter här, jag har bara sett vissa citat så jag vet inte exakt hur det sett ut.

Vi kan tyvärr inte göra något åt det som inte sker öppet i trådar så som på andra plattformar eller privat. Vi försöker hantera det som sker i trådar här.

Det är även så att ni inte alltid ser hela bilden av vad som pågår, vi raderar inlägg, försöker förklara saker privat samt delar ut varningar bland annat.

Vi har fått in mängder med rapporter det senaste dygnet, en massa från en användare mot ett antal olika andra och massa från olika användare gentemot en enskild användare.
De flesta har inte lett till någon åtgärd, då de inte som jag ser det når upp till regelbrott.

Det har funnits en hel del inte helt trevliga inlägg på båda sidor så jag anser nog att lite tar ut varandra. Vilket försvårar agerande jämfört med om det varit helt ensidigt.

Jag är väldigt glad att så många är positiva till forumet och med vilket tålamod de oftast försöker förklara saker på ett trevligt sätt.
Men saker kan alltid bli bättre så som jag skrev i början, rapportera och skriv gärna i detalj vad som är fel och hur ni tycker att det bör hanteras.
Jag har sett beteenden under en tio års period av och till som varit obehagliga. Också upplevt under vissa omständigheter och där vi två haft kontakt

Fler moderatorer och en titt på regler?
 
Det är fullkomligt omöjligt att stoppa folk från att skriva, trolla på supermanipulerande sätt ( ofta med en direkt ton att denne är offret, mvh menar inte dig egentligen) och allt sånt direkt utan man måste anmäla/att moderatorer är online just då. Regler finns, banningar sker även om det kan vara alldeles för snällt ibland. Kan inte riktigt vara arg på Bukefalosteamet för att de tror bra om människor:p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tänk om tänk om
Det kunde gälla överallt 💖

Fast jo jag har sett regelrätt mobbning här på Buke under åren

Och se inlägg ovan om regelrätt mobbing i grupp som planerades

Och människor som känner att det är hätsk stämning

Farligt att tona ner sådana här tendenser

Det är enligt mig att vara passivt tillåtande
Detta gör mig än mer undrande.
Om du nu är så säker på att buke är ett otrevligt ställe- varför skriver du trådar här?

Vore det inte vettigare- sett ur din synvinkel - att vara aktiv på något annat forum?
 
Det där var enbart fantasier av den användaren när vi var ett gäng som kommunicerade på andra sätt än buke och inte släppte in henom, eftersom vi inte ville ha henom i ett mer intimt format. Så hen blev avundsjuk.
Detta är ju ganska intressant. Är det alltså fler än jag som berättat om chattgruppen? Det var med stor sannolikhet mig @Rosett avsåg, efter att jag klivit in i en tråd för att försvara en person efter ett regelrätt angrepp från en i gruppen - som själv avslöjade att personens aktuella tråd länkats där. Och jag kan garantera dig att jag aldrig velat in i den gruppen.😆 Innan en av medlemmarna skrev till den utsatta personen, om vi kallar den utsatta X kan vi kalla medlemmen Z, att "jag är sällan här längre men din tråd länkades i vår chattgrupp" - så visste jag inte ens att den fanns. Och då är det ju svårt att vara avundsjuk.

Det du skriver här bör alltså betyda att det finns fler än jag som tagit upp det där, eftersom det inte är mig du menar.
 
Detta gör mig än mer undrande.
Om du nu är så säker på att buke är ett otrevligt ställe- varför skriver du trådar här?

Vore det inte vettigare- sett ur din synvinkel - att vara aktiv på något annat forum?
Jag mår inte dåligt däremot så belyser jag saker

Och det finns saker som är bra också

Jag är aktiv där jag känner för
Just nu bland annat på Buke

Tack för omtanken
 
Ok du har inte sett något. Noterat
Men ska jag överanalysera och ta till mig det du skrivit till mig i den här tråden tex så kan jag tycka att du förminskar min upplevelse rejält och menar på att jag inte tar mobbing osv på allvar och att jag tonar ner saker och ting trots att jag skrivit att jag en del gånger tagit så illa vid mig vad vissa skrivit att jag nästan avslutat allt. Det är inte trevligt.

Du måste ju förstå att alla inte har samma upplevelser om saker och ting och om någon upplever sig trakasserad och förföljd som du skriver så hoppas jag det anmälts. På nätet får man ta mycket ansvar själv vad man vill utsätta sig för, jag vill många gånger inte utsätta mig för råa svar så jag ignorerar en hel del trådar, det är mitt ansvar. Det är inte mobbing mot mig utan folks sätt på nätet att uttrycka sig på.
 
Detta är ju ganska intressant. Är det alltså fler än jag som berättat om chattgruppen? Det var med stor sannolikhet mig @Rosett avsåg, efter att jag klivit in i en tråd för att försvara en person efter ett regelrätt angrepp från en i gruppen - som själv avslöjade att personens aktuella tråd länkats där. Och jag kan garantera dig att jag aldrig velat in i den gruppen.😆 Innan en av medlemmarna skrev till den utsatta personen, om vi kallar den utsatta X kan vi kalla medlemmen Z, att "jag är sällan här längre men din tråd länkades i vår chattgrupp" - så visste jag inte ens att den fanns. Och då är det ju svårt att vara avundsjuk.

Det du skriver här bör alltså betyda att det finns fler än jag som tagit upp det där, eftersom det inte är mig du menar.
Jag vet faktiskt inte vad du avser.
 

Liknande trådar

Äldre På ett annat forum jag skriver på ibland, ett mindre vetenskapsinriktat, var det för ett tag sedan en diskussion kring om det skulle...
78 79 80
Svar
1 583
· Visningar
88 294
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp