Relationer bakom skärmen? Mobbning på Forum

Har du upplevt/sett eller själv mobbat andra i diskussionsforum?

  • Ja på alla 3

    Röster: 0 0,0%
  • Upplevt/Sett

    Röster: 35 62,5%
  • Mobbar andra

    Röster: 0 0,0%
  • Har inte märkt

    Röster: 21 37,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    56
Alltså snälla Du
Tråden handlar inte om att jag ska redovisa saker för dig

Titta runt det är ju allmänt

Hur upplever du Bukefalos
Hur tycker du Rosetts berättelse var

Hur ser du på mobbning?
Om du själv tar upp att du blivit utsatt för påhopp så är det väl högst relevant? Speciellt eftersom definitionerna av påhopp skiljer sig åt?

Varför ska jag svara på dina frågor när du inte är intresserad av att svara på mina? 🙂 Mobbning är fruktansvärt, det är väl alla överens om
 
Ah, då har det förekommit fler gånger. Vilket är ganska ofrånkomligt när man lär känna varandra så man umgås utanför buke också.
Såklart man umgås utanför buke, det är väl en trevlig grej att man faktiskt får vänner IRL härifrån, det har jag också fått.

Men när man brakar in i en utsatt persons tråd och börjar med "jag är inte här ofta längre men din tråd länkades i vår chattgrupp och nu måste jag" ge den utsatta en verbal jävla käftsmäll - då är man så långt över gränsen att yttre rymden är nära.
 
Men när man brakar in i en utsatt persons tråd och börjar med "jag är inte här ofta längre men din tråd länkades i vår chattgrupp och nu måste jag" ge den utsatta en verbal jävla käftsmäll - då är man så långt över gränsen att yttre rymden är nära.
Det är nog få som tycker något sånt är ok.
 
Såklart man umgås utanför buke, det är väl en trevlig grej att man faktiskt får vänner IRL härifrån, det har jag också fått.

Men när man brakar in i en utsatt persons tråd och börjar med "jag är inte här ofta längre men din tråd länkades i vår chattgrupp och nu måste jag" ge den utsatta en verbal jävla käftsmäll - då är man så långt över gränsen att yttre rymden är nära.
Ja så ska man inte göra. Däremot har jag fått höra att jag och mina vänner gaddade ihop oss mot en användare när hen inte fick vara med i vår chatgrupp. Vilket helt enkelt var för att vi inte gillade henom, inte för att snacka skit. Men beteendet gjorde ju inte att vi gillade personen mer direkt.
 
Jag har sett beteenden under en tio års period av och till som varit obehagliga. Också upplevt under vissa omständigheter och där vi två haft kontakt

Fler moderatorer och en titt på regler?

En genuint nyfiken fråga: varför är du kvar i ett sammanhang som du helt tydligt uppfattar som otrevligt och gränsande till skadligt? Jag behöver be om att du snälltolkar mig här för jag inser att frågan kan tolkas illa och det är inte det jag menar. Jag menar varken att tysta dig eller diskussionen, utan är enkelt fascinerad över passionen och uthålligheten i att försöka "rädda" ett internetforum du inte verkar tycka om och där dina nödrop mestadels faller för döva öron. Det låter ju helt bedrövligt det du beskriver och jag kan inte släppa tanken att jag personligen hade flytt fältet för länge sen om jag hade upplevt något liknande.
 
En genuint nyfiken fråga: varför är du kvar i ett sammanhang som du helt tydligt uppfattar som otrevligt och gränsande till skadligt? Jag behöver be om att du snälltolkar mig här för jag inser att frågan kan tolkas illa och det är inte det jag menar. Jag menar varken att tysta dig eller diskussionen, utan är enkelt fascinerad över passionen och uthålligheten i att försöka "rädda" ett internetforum du inte verkar tycka om och där dina nödrop mestadels faller för döva öron. Det låter ju helt bedrövligt det du beskriver och jag kan inte släppa tanken att jag personligen hade flytt fältet för länge sen om jag hade upplevt något liknande.
Det här är en intressant fråga. Men jag tänker att det inte är så antingen eller. Och går i perioder. Ibland är en paus det bästa. Kanske man bör rannsaka sig själv lite också.
Det är inte så konstigt när känsliga ämnen tex politik finns tydliga sidor av åsikter. Men när en ren tjattertråd med avsikten att inte vara så seriös blir tydliga sidor blir det mest bara konstigt. Problemet kan framstå som väldigt stort på forumet när det irl är i nivå på vilken te sort man ska välja.

Jag är svintrött och frågan var inte avsedd för mig men ja nu svarade jag oavsett ✌️
 
Ja så ska man inte göra. Däremot har jag fått höra att jag och mina vänner gaddade ihop oss mot en användare när hen inte fick vara med i vår chatgrupp. Vilket helt enkelt var för att vi inte gillade henom, inte för att snacka skit. Men beteendet gjorde ju inte att vi gillade personen mer direkt.
Men jösses 🙈
 
Alltså jag har varit här sedan stallettiden på slutet av 90 talet. Det har varit betydligt värre här än vad det är nu. Alltså betydligt! Nu läser jag inte alla trådar men det kommer alltid finnas personer som känner sig illa behandlade och ska basunera ut att dom tänker lämna för att alla är elaka. Det kommer vi aldrig ifrån. Är väl precis så IRL också?

Ja det kan vara tuffa diskussioner här men om man tar allt personligt hela tiden så är det nog inte bara här på buke man känner sig orättvist behandlad utan typ på dom flesta diskussionsforum.
Det är en utopi att allt ska vara fine and dandy och alla ska leva tillsammans i en stor lycklig bubbla av kärlek. Det kommer aldrig hända på ett diskussionsforum, tack och lov!
 
Konstruktionen här är ju ganska mysko
IMG_3809.jpeg

Ja på alla tre när den sista motsäger de två första? 🤔 ”Ja jag mobbar andra och har upplevt/sett mobbing men jag har inte märkt nåt”?
 
Alltså jag har varit här sedan stallettiden på slutet av 90 talet. Det har varit betydligt värre här än vad det är nu. Alltså betydligt! Nu läser jag inte alla trådar men det kommer alltid finnas personer som känner sig illa behandlade och ska basunera ut att dom tänker lämna för att alla är elaka. Det kommer vi aldrig ifrån. Är väl precis så IRL också?

Ja det kan vara tuffa diskussioner här men om man tar allt personligt hela tiden så är det nog inte bara här på buke man känner sig orättvist behandlad utan typ på dom flesta diskussionsforum.
Det är en utopi att allt ska vara fine and dandy och alla ska leva tillsammans i en stor lycklig bubbla av kärlek. Det kommer aldrig hända på ett diskussionsforum, tack och lov!
Ja, de senaste åren har det varit väldigt snällt!
 
Alltså snälla Du
Tråden handlar inte om att jag ska redovisa saker för dig
Fast om du påstår i var och vartannat inlägg att du blivit påhoppad så jo då vore det bra om du kan redovisa det, iaf något av inläggen,din klagan blir helt enkelt inte trovärdigt annars- i mina ögon har du blivit långt mer PK bemött än vad du bemött andra själv, som här "Alltså snälla DU", det är en typ av översitteri som du som författare borde ha ett långt bättre ordförråd att bemöta och bättre förståelse för ordvalet, du skriver att folk är känsliga när de reagerar på ex dina nedlåtande skrattsmileys medans du själv blir mobbad.
 
Som sagt igen, jag har inte sett någon regelrätt mobbing här. Att stämningen kan bli dålig absolut men mobbing så näe. Och vadå "se det Rosett har skrivit", jag har faktiskt inte orken att gå och leta efter det jag tror det är vad du menar.

Det går att känna sig attackerad i vissa trådar utan att det för den delen är mobbing.

Och jag hoppas den som tycker den blir trakasserad och mobbad konstant och förföljd av vissa anmäler det isåfall.
En annan förstår ingenting :)
Vore ju bra om ts länka till trådar det diskuteras om för oss som inte läser varenda tråd :)
 
Ja så ska man inte göra. Däremot har jag fått höra att jag och mina vänner gaddade ihop oss mot en användare när hen inte fick vara med i vår chatgrupp. Vilket helt enkelt var för att vi inte gillade henom, inte för att snacka skit. Men beteendet gjorde ju inte att vi gillade personen mer direkt.
Menar du gruppen som uppstod på Barn för rtt antal år sedan?
 

Liknande trådar

Äldre På ett annat forum jag skriver på ibland, ett mindre vetenskapsinriktat, var det för ett tag sedan en diskussion kring om det skulle...
78 79 80
Svar
1 583
· Visningar
88 294
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp