mandalaki
Trådstartare
Påminnelser brukar jag tolka som att de tror att jag glömt/låtit bli att hämta ut. Men nu blev jag påmind för att jag har ett brevbärarmiffo.Det är ju därför man får en påminnelse ifall orginalet kommit bort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Påminnelser brukar jag tolka som att de tror att jag glömt/låtit bli att hämta ut. Men nu blev jag påmind för att jag har ett brevbärarmiffo.Det är ju därför man får en påminnelse ifall orginalet kommit bort.
Det verkar ha löst sig. Har exsambon på besök just nu för han hjälper mig att fixa lite grejer, nu messade han hemifrån att jag fått påminnelse om att jag har rek att hämta. Fast jag inte har fått någon avi innan .... PostNord
Tja, du har ju sett PostNord-tråden...
Det här har hänt mig också att jag fått påminnelse för något jag inte fått någon ursprunglig avi för
OM alla som jobbar på Postnord fick den tid det tar för att göra ett kvalitetsjobb skulle vi få posten nån gång på kvällskvisten. Eller så får de anställa flera , inte färre. Allt ska rationaliseras så snart har vi robotar som sorterar posten, med allt vad det nu innebär .
Kanske för att rek och paket inte finns på samma ställe som vanliga posten?. Postbudet åker kanske inte runt och hämtar upp det som finnsPå stället där jag hämtar ut å jobbets räkning går det utmärkt - om man vet vilket datum som är sista uthämtningsdatum, för det är så de sorterar dem.
Det som är konstigt för mig är att Postnord kommer hit tre gånger i veckan, dels för att lämna och även för att hämta post. Men de tar aldrig med de rekommenderade breven eller för den delen några paket hit, även om vi har bemannad reception (där alla har fullmakt att signera för rek) 7:30 - 17. Jag tycker att det är lite udda.
Kanske för att rek och paket inte finns på samma ställe som vanliga posten?. Postbudet åker kanske inte runt och hämtar upp det som finns
på avi till 25 olika kunder. Det är säker olika men så var det hos oss.
Jag tror att vanliga brev och rek delas/sorteras redan på första stora terminal. Eller ja de sorteras redan vid inlämning och går åt olika håll.Kanske! Fast de har både sortering och utlämning i samma lokal (samma rum, till och med, det är inte stort) - men det är möjligt att det är så, livet är ju inte alltid logiskt
Det som är konstigt för mig är att Postnord kommer hit tre gånger i veckan, dels för att lämna och även för att hämta post. Men de tar aldrig med de rekommenderade breven eller för den delen några paket hit, även om vi har bemannad reception (där alla har fullmakt att signera för rek) 7:30 - 17. Jag tycker att det är lite udda.
OM alla som jobbar på Postnord fick den tid det tar för att göra ett kvalitetsjobb skulle vi få posten nån gång på kvällskvisten.
Att de sorterar rätt för det är ju det som klagas på. Att nån får posten sent beror på att nån får den sist på turen. jag får min post strax efter 10.00Och vad skulle vara skillnaden i postleverans menar du? Här hinner vi sluta heltidsjobb innan posten kommer. OM den kommer. Vissa dagar struntar de bara i att dela ut.