Reklamera fästingmedel?

Sv: Reklamera fästingmedel?

Ja, då förstår jag att du inte vill ha scalibor.
Och jag tänker också som så att även om man tar av det när hundarna badar, så finns det ju ändå i pälsen, och det kan ju heller inte vara bra för fiskarna.
Och jag som har katter. Den ena katten ligger ofta hos den ena hunden och tvättar och slickar. Så första året vågade jag inte ha scalibor på henne, men har haft det sen.

Men än och då är hon en av de som fortfarande har sitt bärnstenhalsband kvar :angel:

Jo, det är nog så att är de känsliga så kanske de inte tål något sånt.
När expot kom ut (innan frontline fanns) så testade jag det på en hund. jag fick åka in till djursjukhuset med henne, hon blev jättekonstig.

Men samtidigt kan jag tänka så här, att man får välja mellan pest eller kolera. För är inte kul när de blir sjuka heller.
och vi vaccinerar ju våra djur, det är ju också ett slags gift av något slag ;) :)

Du har ju det lite bra också, som har en korthårig hund. Lite fusk faktiskt :angel:

Nej, jag tyckte inte alls det var dyrt. Ca 100 kr per hund, sen beror det ju på hur stort man ska ha.
Antar jag inte får länka här, så jag skickar ett pm.
Men vet de fått stänga ner sidan under en tid, för de har haft så många beställningar så de har inte hunnit med. Men kanske de kommit igång igen..
Och fungerar det inte får man skicka tillbaka halsbandet och få pengarna tillbaka. Men man kan ju ha det som prydnad, mina hundar är söta i det :D Men peppar peppar, än fungerar dom.

Hade jag inte haft långhåriga hundar hade jag skaffat bärnstenshalsband också! Som det är nu ger tom scalibor tovor i pälsen, och frontline och expot gör pälsarna fula och kladdiga :crazy:

Vad fint!!! Inte för att jag begriper hur det kan fungera, men det är å andra sidan mycket annat jag inte precis begriper heller... Ska testa! :)

Jag fattar heller inte hur det kan fungera. Men man ska gnugga det mot hundens päls, eller snurra runt det om de redan har det på sig. Då ska det bli statiskt och det ska inte fästingar gilla.
Och jag fattar inte varför det inte fungerar på katter. De om nån har ju statiska pälsar.

Grana som inte fattar ett dugg :angel:

Är det verkligen frontline? För just frontline har inte alls många fall med biverkningar. Då är det värre med Expot.

Så är det. Expot kan ge mer biverkningar. Tål hunden inte Expot kan Frontline vara lösningen i vissa fall.
Jag satsar alltid i första hand på det säkraste.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag insåg att sommaren är på ingång och därmed kommer våra vänner fästingarna snart att göra sig påminda. Jag kommer vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 082
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 892
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 116
Senast: EmmaW
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 750
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2