Reklamen för Olympiatravet nu senast

Mammas

Trådstartare
Iom att den handlar om reklamen för tävlingarna tror jag den ska ligga här, känns inte som den passar riktigt någonstans.

Handlar iaf om reklamerna som går på tv, för Olympiatravet nu och tidigare för andra tävlingar för trav.

Varför galopperar hästarna i hela reklamerna? Vore både mer rätt och framförallt snyggare om de travade istället.
Kan det vara för att det är lättare att driva på hästarna att galoppera på tagning än trava?

Är jag ensam om att störa mig multum på detta? Är det någon som vet varför de valt att ha det såhär?

Sv: Reklamen för Olympiatravet nu senast

de e ju inte travhästar som dom har med i reklamen...
O den som simmar är en shettis (eller alla fall en liten ponny)

Jag tror dom bara försöker visa upp "urkraften" hos hästen som djur. Eller vad de är dom kallar det.. Mäktigheten liksom.. det blir inte riktigt lika när de travar..

sen är de ju inte travhästar som tinafinis skrev..

Oki, nej är väl bara jag som stör mig på skitsaker :D

Tycker iof att det ser "mäktigare" ut med trav än galopp, är ju mer "bastant" på något sätt, men är väl bara jag, travnörd som man är :cool: Är säkert annorlunda för svenson som är målgruppen - det är ju deras pengar de vill ha.

Tack för era svar! :)

Vi blev tillfrågade på skolan om vi kunde vara med me våra skolhästar. Vi har varit med förr, tror det var olympiatravreklamen 2006...
Vi skulle ställa upp men sedan betedde de sig mkt dåligt och tog inte hänsyn till våra önskemål för hästarnas bästa så vi backade ur.
Så tror det handlar om att dom inte fick tag i några travhästar som kunde vara med i reklamen. Och om det är "ridhästar" så kan dom inte driva på dom i samma mäktiga trav som en travare. Så därav galopp, tror jag :)

Okej, vad intressant att veta! Nej det är klart ridhästar inte klarar av att trava lika mäktigt som en travare, och låter ju vettigt att de inte fick tag i travhästar om de betedde sig dåligt, usch o fy på sånt!

Ja usch och fy på sånt...
Men men... Så är det när man har och göra med folk som inte är hästfolk...
Och jag kan säga såhär, förra ggn vi var med så filmade vi en hel natt, och det var på gränsen till att varken vi eller hästarna orkade... Det var mkt intensivt och att det var nattetid gjorde det hela mkt jobbigare oxå.. Men det funkade..
Då kanske du kan förstå hur dåligt det var i år när vi tackade nej.. :P

jo, men man måste ju förstå att ska man filma nattetid o har med djur att göra så måste man ta det lugnt. Men de kanske hade katter hemma som de jämförde med ;)
Hehe, då måste det ha varit väldigt dåligt i år, stackars hästar som är med nu då :(

jagh ade också hellre sät att det var travare, och att de travade.

Iom att den handlar om reklamen för tävlingarna tror jag den ska ligga här, känns inte som den passar riktigt någonstans.

Handlar iaf om reklamerna som går på tv, för Olympiatravet nu och tidigare för andra tävlingar för trav.

Varför galopperar hästarna i hela reklamerna? Vore både mer rätt och framförallt snyggare om de travade istället.
Kan det vara för att det är lättare att driva på hästarna att galoppera på tagning än trava?

Är jag ensam om att störa mig multum på detta? Är det någon som vet varför de valt att ha det såhär?

Jag stör mig också på detta! Det är ju inte ens travhästtyp på hästarna! Men jag tror dom använder sig av reklamen eftersom fritt galopperande hästar uttrycker mer frihet, styrka och sådana känslor än om de travade på bana. Och Svensson fattar inte skillnaden och bryr sig nog inte heller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 227
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka