Reklam...Gillar... Gillar inte

Dana

Trådstartare
Lite nyfiken. Vad för reklam tycker du är rolig/tråkig/jobbig/hemsk osv.

Brukar gilla ica-reklamen. Men den med Frank Andersson, något spelbolag, tyvärr hör jag inte knappt vad han säger. Sluddrar...Fel på min hörsel...

Jag hör till den ovanliga kategorin som gillar reklam på tv. Jag behöver röra på mig då och då eftersom jag har svårt att sitta/ligga still längre stunder så jag behöver en paus då och då. Jag avskyr att titta på en film på kanaler som inte har reklam.
Vad det är för reklam bryr jag mig inte om eftersom jag ändå inte tittar på den utan går därifrån så snart den börjar i normalfallet. Ofta för att byta tv och på så sätt ändra från sittande till liggande eller tvärtom. Det skulle väl vara Ica-reklamen som kan vara värd att se isåfall. Hörselskadad som jag är så hör jag aldrig vad de säger på reklamen i vilket fall utan vill jag veta det så googlar jag på den, tittar på den på tuben eller så frågar jag sambon vad de säger. På datorn kan jag dels höja så mycket som behövs och dels sitter jag ju då så nära att jag oftast kan läsa på läpparna vad de säger på ett bättre sätt än på tv;n.

Just nu avskyr jag Pepsodents reklam "Pappa och Henry". Fyfaan vilken jobbig reklam, och barn i reklam är aldrig en hit enligt mig.

Sen måste väl reklamen för chokladen Merci nämnas, "du skakar min kontinent" HAHAHA, sämst ever!

Hatar reklam så jag undviker reklam på teve och radio (tittar aldrig på teve och lyssnar extremt sällan på reklamkanalerna på radio), har installerat adblock också för att slippa så mycket som möjligt. Det är så skönt? Om jag sedan råkar se/höra reklam på teve eller radio blir jag asirriterad och nästan förnärmad, haha. Mår lite illa av reklam, det är så äckligt.

Jag hör till den ovanliga kategorin som gillar reklam på tv. Jag behöver röra på mig då och då eftersom jag har svårt att sitta/ligga still längre stunder så jag behöver en paus då och då. Jag avskyr att titta på en film på kanaler som inte har reklam.
Vad det är för reklam bryr jag mig inte om eftersom jag ändå inte tittar på den utan går därifrån så snart den börjar i normalfallet. Ofta för att byta tv och på så sätt ändra från sittande till liggande eller tvärtom. Det skulle väl vara Ica-reklamen som kan vara värd att se isåfall. Hörselskadad som jag är så hör jag aldrig vad de säger på reklamen i vilket fall utan vill jag veta det så googlar jag på den, tittar på den på tuben eller så frågar jag sambon vad de säger. På datorn kan jag dels höja så mycket som behövs och dels sitter jag ju då så nära att jag oftast kan läsa på läpparna vad de säger på ett bättre sätt än på tv;n.

Numer behövs inte reklam för att få ta paus.

Ogillar all reklam och har helt slutat titta live på kanaler med reklam. Men på med boxen, börja titta 20 minuter senare och reklamen är magiskt borta. Och behövs en paus trycker man på paus.

Tack teknikutvecklingen!

Numer behövs inte reklam för att få ta paus.

Ogillar all reklam och har helt slutat titta live på kanaler med reklam. Men på med boxen, börja titta 20 minuter senare och reklamen är magiskt borta. Och behövs en paus trycker man på paus.

Tack teknikutvecklingen!

Fast det funkar inte så för mig. Det är just att reklamen är efter en viss tid som är det viktiga för mig. Visst hade jag kunnat stänga av och ha det avstängt en viss tid men det hade inte varit samma sak för min del. Jag tittar nästan aldrig på filmer på DVD eller på VHS på den tiden det begav sig heller. Jag har helt enkelt inte ro i kroppen för det och att då hålla på och störa dem man tittar ihop med genom att hålla på och stänga av varje kvart för att jag behöver röra på mig fungerar liksom inte. Numera är det pga smärtor som jag måste ändra tryckpunkter istället men oron och svårigheten att vara stilla finns kvar. Nej, jag gillar reklam . Ibland kan den ju till och med vara lite rolig :)

På vintern är jag tacksam över reklam, vill ju inte behöva gå ifrån en bra serie/film för att hålla igång brasan.
Och nu när jag är höggravid så är jag mer tacksam än någonsin, springer och kissar i stort sett varje paus. :D

Lite nyfiken. Vad för reklam tycker du är rolig/tråkig/jobbig/hemsk osv.

Brukar gilla ica-reklamen. Men den med Frank Andersson, något spelbolag, tyvärr hör jag inte knappt vad han säger. Sluddrar...Fel på min hörsel...

Jag HATAR reklam där folk äter eller dricker. Låter alltid så äckligt och jag blir illamående! Som reklamen från Max om deras pommes (kommer nu ALDRIG äta dem pga reklamen) eller den från Yoggi där mormorn häller i sig yoghurt från förpackningen.
Sen tycker jag ÖoB har lyckats få fram helt menlös reklam.

Jag har ingen TV så missar all TV-reklam, vilket jag inte har något emot. Däremot tar jag gärna emot riktad reklam, det känns mer som information än reklam eftersom det är något jag är intresserad av.

Reklamen här på buke är däremot märklig. Jag vet inte vad jag har googlat på för att få upp reklam för alla dessa dejtingsidor där jag ska träffa kvinnor (jag har sambo och är straight), men har förutom vanliga generella dejtingsidor blivit tipsad om att dejta fitnessinglar, muslimer, äldre kvinnor, exectives, "grannies" och transsexuella. :confused: :cautious:

Håller med om Pepsodent reklamen, gillar verkligen inte den! :wtf:
Sen stör jag mig överlag på all reklam just nu. Även den på History och Animal som bara kör reklam över deras program:yuck:
Var underbart att titta på en film på dvd förra veckan och slippa reklamen.
Jag brukar byta kanal under reklamen.

Avskyr reklamen med ungen och kycklingrrrrrrulladerna :arghh:

Van Damme var nått extra med Volvolastbilarna :)

Slutade titta på reklam när jag skaffade TiVo, underbart! Tycker inte det finns någon bra reklam, men kan vara mer eller minde dålig så klart.

Har nu veckopendlat i snart 9 månader (4 veckor kvar, nedräkning pågår) och på jobb-orten varit tvungen att titta på vanlig TV. Blir väldigt mycket Quizkampen, Wordfeud m m i reklampauserna...

Jag är en sån där reklamhatare, som kan sitta och reta mig på en reklam så att jag inte kan fokusera på det programmet jag egentligen tittar på. :p Hatar Ö&B reklamen, det känns som att de har velat efterlikna Ica (som jag för övrigt tycker om), utan att lyckas, och det är så klämkäckt att jag vill spy. Barn i reklam är också skitjobbigt, inte för barnen i sig utan för att de har försökt göra dem till små mini-vuxna som också är så äckligt klämkäcka. För att inte tala om den för Vitapro (?), där de har dubbat eländet till svenska, men de ursprungliga rösterna hörs i bakgrunden. :wtf:

Bland de reklamer jag faktiskt gillar finns Ica (långkörare), den där nya med den lilla shetlandsponnyn som ska bli världens bästa travhäst (jag dör söthetsdöden bara av att se den :love:) och jag kan tycka att Telenor-reklamen är lite halvrolig, med den gräsliga grannen.

Själv undviker jag att se på reklam så långt det bara går, TV4 är bäst för där kan man ju se på deras text-tv exakt när programmet börjar och slutar efter reklam och trailer. :)

Reklampauser är bra vintertid för då kommer man ihåg att lägga in i spisen ;) men en reklam jag verkligen avskyr är Vanish den står jag inte ut med. Och jag känner att nej jag tänker verkligen inte köpa den produkten så i mitt fall får reklamen motsatt syfte.

Oftast så tittar jag på program i efterhand och då blir det att man hoppar över reklamen hur eller hur.

Men ur många är det egentligen som faktiskt tittar på reklam nuförtiden? Är det någon idé egentligen att företagen lägger ner pengar på en reklaminspelning när de flesta nuförtiden ändå verkar hoppa över den :confused: Och sen betalar de för varje gång reklamen sänds men ingen tittar på den ändå?

Varje gång Cillit Bang reklamen kommer jag blir jag så provocerad att jag vill kasta ut TVn.
Kollar annars ytterst lite på TV med reklam då jag streamar TV serier utan reklam istället.

Apotea-reklamen som visas i varenda jäkla reklampaus på TV3 Play gör mig smått illamående. "Slida" må vara något av det mest naturliga här i världen men att höra det ordet flera gånger med hög volym på TV'en låter minst sagt vulgärt.

Finns ingen reklam som är bra förutom Icas. Dom är rätt roliga att kolla på, men det gör inte att jag handlar mer på Ica.

Tycker att det är okej med någon reklampaus i programmen men när det är tre pauser under en timma så blir jag irriterad!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat