Reiningmötet (monke mfl)

H

hotrodder

Jag och säkert fler med mig som inte hade möjlighet att komma i fredags vill gärna veta om det var nåt viktigt som blev sagt...

Malin

Ja det tycker jag väl :)
Vi pratade en del om FEI och vad det finns för anledning till att göra klasser under ytterligare en organisation.
Till att börja med så är det ju så att media inte förstår vad vi pratar om när vi pratar tävling, vare sig det är WRAS, Paint, Quarter eller NRHA.... :confused:

Dom förstår inte att värdera prestationer och tävlingsnivå, dom pratar bara FEI språk och inget annat. Där vet dom hur dom skall värdera tävlingsnivå, hur dom skall ranka resultat osv. Tittar ni på western i vilket land som helst ink USA så finns inte vare sig westernridning eller Reining med på Sporten, det är tom så att AQHA har köpt sig en kanal för att kunna visa western. :crazy:

Nu har vi inte den möjligheten och ärligt talat skullle jag inte vilja göra så. Reining är en officiell gren under FEI och skall därmed rendera den status den förtjänar. Detta kommer inte utan assistans :smirk:
Vi måste vara stolta, (inte att förväxla med kaxiga och uppkäftiga :)över vilka vi är och vad vi gör. :banana:

Inte ens de stora tävlingarna i Tyskland så som Bremen eller Dortmund fick sina resultat på sportsidorna eller för den delen de officiella sidorna för respektive tävling.:mad:
Så det är viktigt att göra FEI tävlingar och dom heter då CRI eller CRIO, där den första är den individuella delen och den andra innehåller en lagtävling.
SvRf har Reining med i sina nyhetsbrev numer liksom i sina pressreleaser, inte utan hårt jobb. :smirk:
Vi står utan Förbundskapten för tillfället men har tre sökande som kommer att lämnas till SvRf för uttagning av den lämpligaste kandidaten.
Ett möte har hållits med Sportchef Thomas Torgersen angående Reiningens plats i Svrf, och det var mycket positivt.

Samtal har hållits med Landslagsryttarna och träffar kommer att planeras så fort den nya Förbundskaptenen är tillsatt. :)
Vem som helst kan komma att åka till USA och tävla i Reining Masters, det finns chans för alla. man skall inte ha med sig häst bara hatt och boots.(nu menar jag dom på fötterna ;)
Sista uttagningen till NRHA Affiliate Championship går av stapeln i Perstorp i Maj och efter det kommer de som kvalificerat sig att presenteras.:bow:

Pust nu kan jag inte skriva mer här det står lite på www.srha.nu och mer kommer efterhand.

Var det något speciellt du undrade, eller någon annan med för all del. :p

Monke :)

Liknande trådar

Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 077
Senast: Lutten
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
851
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 276
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
957
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar