Regnvatten!!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Regnvatten!!?!

Uppstånden från RV-tunnans botten inser jag förvånat att vi redan är inne på dag två av det nya året och världen är vit vilket innebär att jag inte måste samla utan helt enkelt kan göra som Dalsland- tugga i mig var helst jag står! :)

Detta sparar ju en hel del tid och jag hoppas resten av året ser ut så här!

Viva la fruset RV! :banana:

Hur är det med mina Hjärtan idag??? :love: :love:

:eek: Raap!:eek:

Hej snuttebullarna.:love:
Hur står det till med hälsan, kärleken och RV-drickandet?
Själv ska jag ha en helt vit timma nu. Inte en droppe RV innan 23.22.:bow:

*stolt över mej själv* :D

Hej vänner! :banana:

Jag är RV-fri! :bump:

Vad säger ni om det? Duktigt va!?! :D

*stolt*

Hur är det med er annars? :love: :love:

BTW- kom aldrig iväg på nån resa- tenta och resursbrist satte P för dom planerna.... :cool:

Men skam den som ger sig! :banana:

...och det vågar du säga...bara så där:crazy: ...Tänk om Dalsland eller Wrangler hör dig:o :o :o :eek:

*smyger diskret tillbaka*

Hör!
:eek: Hick :eek:

För mej går det skitbra! Nästan i alla fall!
*rapar ljudligt*

Nä men Rosenknoppen! Hej hjärtat! :love:

Piraja skrev:
...och det vågar du säga...bara så där:crazy: ...Tänk om Dalsland eller Wrangler hör dig:o :o :o :eek:

*smyger diskret tillbaka*
:o Ja... förlåt, men jag tänkte.... menar att jag nog inte tänkte alls.... Förlåt jag ska genast bättra mig! :bow:

Dalsland skrev:
Hör!
:eek: Hick :eek:

För mej går det skitbra! Nästan i alla fall!
*rapar ljudligt*

Nä men Rosenknoppen! Hej hjärtat! :love:
Heeej!!! :love:

Du ser ut att må hur bra som helst juh! :)

Själv har jag dränkt mig- i tentapapper... böcker... och annan sån skit.....

Har helt kommit bort från RV, tänkte först att det var bra men nu vet jag inte.....
Var ju lyckligare då, där i RV-tunnan.....

Buhuuuuu, kom och rääääädda mig!!!
4_9_7[1].gif

Freydis skrev:
Hej vänner! :banana:

Jag är RV-fri! :bump:

Vad säger ni om det? Duktigt va!?! :D

*stolt*

:

VAFALLS!!!!! :mad:

RV Fri??? :eek: Vad är det??? Det går ju inte, så kan vi inte ha det!
Ut genast och leta frusen RV att smälta!! Om du skyndar dig kanske skadorna inte hinner bli så omfattande!!! :smirk:

Freydis skrev:
Heeej!!! :love:

Du ser ut att må hur bra som helst juh! :)

Själv har jag dränkt mig- i tentapapper... böcker... och annan sån skit.....

Buhuuuuu, kom och rääääädda mig!!!
4_9_7[1].gif

Sååå ja, ingen fara raring! Dränk dig i RV istället fortsättningsvis så slipper vi sånt här elände!

Jag ska sova på saken!
ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz *däckade i en tunna* :crazy:

wrangler skrev:
Ut genast och leta frusen RV att smälta!! Om du skyndar dig kanske skadorna inte hinner bli så omfattande!!! :smirk:
:eek: :eek: :eek:

Yes, Masa! Genast Masa! :bow: :bow: :bow:

*rusa- gräva- skotta- smälta- plums*

Ischesch.... Schkåål, go´vänner..!
aa_sauf.gif

*Burp*
08.gif

Hej!
Ni verkar ha kommit ifrån ämnet litegrann. Ville bara dela med mig av min erfarenhet kring regnvattnet och det är att mina hästar dricker mycket sämre om det regnat i deras vattentunnor så jag brukar alltid byta efter ett ordentligt rengväder, så det måste ju smaka lite annorlunda??

romancia skrev:
Hej!
Ni verkar ha kommit ifrån ämnet litegrann. Ville bara dela med mig av min erfarenhet kring regnvattnet och det är att mina hästar dricker mycket sämre om det regnat i deras vattentunnor så jag brukar alltid byta efter ett ordentligt rengväder, så det måste ju smaka lite annorlunda??
Smakar annorlunda...? Hmm, kan det bero på att matter ligger i vattnet? :cool:

Förresten, kommit från ämnet har vi väl inte, vi snackar väl fortfarande regnvatten eller...? :confused:

Att hästarna dricker mindre ur vattentunnerna betyder väl att dom hittar goare vatten i hagen då = rv :bump: :banana: :bump: :banana:

:rofl:

I alla år som jag inte kunnat förklara varför jag är som jag är. Har alltid ansett att det godaste vattnet får man ute i en bäck och det i regntunnorna är inte fel det heller.

Finns inget äckligare vatten än det som kommer ur kran hos folk som bor i stan.

Måste anse mig själv som galen som ägnat en halvtimme eller nått att läsa hela tråden. Kanske dags att skaffa ett liv? :p

Skriver in mig som anhängare i RVK direkt! :banana:

Var hälsade kära vänner Colas och Madelene! :bow:
In i dimman bara! :D

Nu har jag inte alls läst igenom den här tråden än o vet inte alls vad som skrivits men ja kan säga som så här.

Jag läser miljövetenskap på högskolan och efter att ha läst om vad som finns där uppe i atmosfären skapade av oss tex och då vet vad regnet för med sig ner hit till jorden, samlas i en tunna där det inte går genom någon reningsprocess alls, vare sig genom jorden i marken eller i ett reningsverk...så skulle jag ALDRIG välja att ge det vattnet till mina djur.

Kan du inte tänka dig att dricka det dagligen själv så ska du heller inte låta dina djur dricka det.

Jag vet inte hur hanteringen av vattnet ser ut för er men det måste väl gå att dra en slang från något ställe där det finns renat vatten?

Tack :bow:

colas ligger här bakom mig redan utslagen :o :D
Ajaj, nu börjar han låta ikapp med honkatten som är "på" idag :crazy:

Själv går man ut lugnt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 475
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 289
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2