Regntäcke till liten tax

MiaMaria

Trådstartare
Min tax har så tunn päls, hon har inte riktigt blivit av med all valppäls. Normalt använder jag sällan täcke till mina hundar, men hon fryser och behöver ett när det regnar som värst. Nån som har tips på bra täcke som kan tänkas passa en tax?

Min tax har så tunn päls, hon har inte riktigt blivit av med all valppäls. Normalt använder jag sällan täcke till mina hundar, men hon fryser och behöver ett när det regnar som värst. Nån som har tips på bra täcke som kan tänkas passa en tax?
Finns en på fb som säljer specialsydda täcken till tax. Kommer inte ihåg vad sidan heter men fråga på tex tax sverige

Edit;Tax and tax heter den

Kolla vetzoo. Köpte ett Back On Track-täcke som finns speciellt för taxar och jag och vovven är jättenöjda :)

Det är svårt att hitta täcken till taxar, BoT har och så finns det firmor som specialsyr. Taxdamen som var daghund hos mig sydde jag dels ett fleccetäcke åt och dels sydde om ett täcke som passade längdmässigt på ryggen. Jag hittade även en overall som fungerade nästan när hon lite akut blev opererad för livmodersinflamation och blev helt apatisk av tratten.

Hade en taxblandis innan (42 cm lång så hade kropp som en tax) och då hittade jag täcken från Gustaf och Evita, Redog of Sweden och Back on Track. Sen fanns det några enstaka andra också men ofta från utländska hemsidor.
Hoppas du hittar något bra!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 538
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar