Regnskydd till parkerad vagn

B070715

Trådstartare
Hej!
Nån där ute i detta avlånga land som vet var man köper färdiga överdrag som skyddar vagen från regn, snö o rusk. Gärna över skacklar o hela alltihop. Har en rockard. Finns sådana skydd o var köper man dem. Pressening fungerar men jag gillar färdiga o klara lösningar.
Mvh
C

Sv: Regnskydd till parkerad vagn

Till mina vagnar hade jag tidigare två överdrag som egentligen var avsedda för 4-hjuling resp bil. Det ena passade helt perfekt till sulkyn och det andra till åkvagnen. Skaklarna på sulkyn stack ut en aning, men det funkade bra ändå. Bilöverdraget var som skräddarsytt till åkvagnen och skaklarna tog jag då av och lade i vagnen. Finns att köpa på t ex Biltema. Där är resår i nedankant så de satt kvar om det inte blåste halv storm, då fick man surra dem.

Toppentips, det ska jag också prova, låter inte tokdyrt heller.

*KL*

Nu har jag blivit färdig att köpa ett regnskydd till min rockard. Det var lite stort så jag har kortat ner det lite. Först köpte jag ett som var till en scoter men de var för litet och nästa blev förstort men brydde mig inte om att köra och byta en gång till...
Ställningen som rockarden hänger på har min gulliga dotter:love: svetsa ihop :D
Så här blev de:

Biltema har överdrag till bilar i olika storlekar de fungerar utmärkt till min gigg skulle säkert passa till rockard med. Billiga är de också. Har använt mitt i drygt ett år genom snö och rusk och är helnöjd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka