drekaflúga
Trådstartare
Min häst är nyimporterad från island och när han kom för en månad sedan hade han redan då regnskållor. Jag tror problemet ligger i att han verkligen har mammutpäls. Jag har prövat behandla dessa genom att bada honom(bara de utsatta delarna) med Heloxcil (staves/heter?) och sedan smörja på en uppmjukande salva. Men det har inte hjälpt utan det har snarare blivit värre. Grejen är ju den att han går på lösdrift och
det tar otoligt lång tid för pälsen att torka om jag ska behandla honom, då måste han stå inne själv. det är också svårt att komma in till själva skorven då han är så lurvig. Skorven är över hela ryggen och korset.
Jag kommer inte kunna rida honom föränn detta har läkt ut och det verkar de då rakt inte göra ens med hjälp på traven.
Vad ska jag göra??? Tips....
det tar otoligt lång tid för pälsen att torka om jag ska behandla honom, då måste han stå inne själv. det är också svårt att komma in till själva skorven då han är så lurvig. Skorven är över hela ryggen och korset.
Jag kommer inte kunna rida honom föränn detta har läkt ut och det verkar de då rakt inte göra ens med hjälp på traven.
Vad ska jag göra??? Tips....