Regnkläder

Jonnis

Trådstartare
Vet någon här var och om man kan få tag i galonställ i större storlek? Söker antingen stor 140 eller 146/152

Vet någon här var och om man kan få tag i galonställ i större storlek? Söker antingen stor 140 eller 146/152
Molo har ett set i 146/152. Sök på Zet Super Blue på deras egen hemsida. De har andra färger också. Även delade set så man kan få olika färger på jacka och byxor.

Annars tycker jag att en Goretex byxa och jacka är bättre till lite större barn. Ett större/äldre barn blir ju lättare svettigt och då andas Goretexen vilket inte galon gör. Många goretex plagg har dessutom högre vattenpelare (dvs högre motstånd mot väta) än många galonplagg. Dessutom väldigt mycket högre slitstyrka!

Mvh Miks

Molo har ett set i 146/152. Sök på Zet Super Blue på deras egen hemsida. De har andra färger också. Även delade set så man kan få olika färger på jacka och byxor.

Annars tycker jag att en Goretex byxa och jacka är bättre till lite större barn. Ett större/äldre barn blir ju lättare svettigt och då andas Goretexen vilket inte galon gör. Många goretex plagg har dessutom högre vattenpelare (dvs högre motstånd mot väta) än många galonplagg. Dessutom väldigt mycket högre slitstyrka!

Mvh Miks
Tack, men verkar inte finnas med hängslen i större än 134/140

Tack, men verkar inte finnas med hängslen i större än 134/140
Hurricane 2L Shell pant går upp till 158/164. De har hängslen. De är från isbjörn of sweden. Addnature har 20% rabatt nu tror jag. De är ganska dyra men otroligt bra. De är tajta i resåren i benet så om du vill kan du gå upp i storlek för de kommer inte åka över foten och skava sönder! Midjan är ställbar med resårspännen.

Edit: ah såg att du vill ha galon! Dessa är Goretex...

Mvh Miks

Plaskeman från didriksson? De verkar gå upp till 140, ser rymliga ut och har hängslen!

Ingen egen erfarenhet dock!

Mvh Miks

Plaskeman från didriksson? De verkar gå upp till 140, ser rymliga ut och har hängslen!

Ingen egen erfarenhet dock!

Mvh Miks
Tack, var nog mer den prisklassen jag tänkte, de andra såg fina ut men lite väl dyra, kanske finns någon här med erfarenhet av plaskeman i 140

Tack, var nog mer den prisklassen jag tänkte, de andra såg fina ut men lite väl dyra, kanske finns n
ågon här med erfarenhet av plaskeman i 140

Inte just av regnstället, men provat didrikssons overaller och de har varit stora i storleken. Kan tänka mig att didriksson över lag har stora storlekar.

Didriksson har egna storlekar, så kolla deras tabell. Vi kör bara Didrikssons utekläder (waterman, boardman, diverse vinteroveraller och skalkläder) till barnen och har aldrig varit missnöjda. Drar barnet 146/152 så skulle nog 140 passa.

Helly Hansen har byxor upp till 152 iaf. Dom är gjorda av polyuretan, det känns som galon, och dom är helt vattentäta. Jag köpte mina på XXL. Jag tror att dom har jackor också, men det kollade jag inte på då jag bara var ute efter byxor.

Didriksson har egna storlekar, så kolla deras tabell. Vi kör bara Didrikssons utekläder (waterman, boardman, diverse vinteroveraller och skalkläder) till barnen och har aldrig varit missnöjda. Drar barnet 146/152 så skulle nog 140 passa.
Åh då kanske 140 i deras skulle kunna funka, se om man kan prova någonstans.

Helly Hansen har byxor upp till 152 iaf. Dom är gjorda av polyuretan, det känns som galon, och dom är helt vattentäta. Jag köpte mina på XXL. Jag tror att dom har jackor också, men det kollade jag inte på då jag bara var ute efter byxor.
Tack men hittar bara midjebyxor

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
382
Senast: AlinaT
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 117
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar