Regning ritt

Sv: Regning ritt

jag red Rönningen förra året och då kan jag säga att himmlen var öppen under nästan hela ritten. Jag hade på mej vanliga regnkläder och så drog jag åt regnbyxorna med silvertejp längst ner eftersom de åker upp annars... Men jag kan bara säga att det spelare ingen roll vad jag hade på mej för lika blöt blecv jag för det... Men rönninge var en av de roligaste ritterna under förra året!!! Så lite regn får man stå ut med om man ska ha roligt utomhus :D

Aaaaaahhhaaaahahahahah!!! :rofl: :rofl: :rofl: Det är taget! :banana: Kommer man inte med på prispallen kan man se till att alla minns en ändå... Vad snygga vi kommer bli. Kan man göra ett ländtäcke till hästen också tro...? Så han inte blir blöt om rumpan i regnet..

Moheed skrev:
Aaaaaahhhaaaahahahahah!!! :rofl: :rofl: :rofl: Det är taget! :banana: Kommer man inte med på prispallen kan man se till att alla minns en ändå... Vad snygga vi kommer bli. Kan man göra ett ländtäcke till hästen också tro...? Så han inte blir blöt om rumpan i regnet..

Javisst!

Det är bara att packa in häst+ryttare i svarta soppsäckar! :D

Hehe, ju mer man tänker på det desto svårare är det att motstå...som en kontrast mot alla snygga färgmatchade distansryttare! ;)
Jag menar, varför skall allting vara så dyrt och snyggt! Materialsport är vad det är! :devil: :D :angel:

Parentes: jag läste ett antal artiklar från distansritter i Australien/Nya Zeeland som gick i hetta och jättestenigt/bergigt landskap och de höll precis samma farter som vi gör här på BRA underlag. Dessutom var det många "äldre" karlar med och väldigt många red i jeans nedstoppade i vita tubsockor, hade vanliga stigbyglar, gympadojjor, gamla slitna lädersadlar, t-shirt, hatt och red i repgrimma och grimskaft. En lite japansk kille vann en klass och det fanns en stilstudie på honom där han kom i full galopp uppför en bergsbacke i mysbyxor, gympadojjor, t-shirt, keps, repgrimma och grimskaft. Skitcoolt!!! :cool:

Moheed skrev:
Hehe, ju mer man tänker på det desto svårare är det att motstå...som en kontrast mot alla snygga färgmatchade distansryttare! ;)
Jag menar, varför skall allting vara så dyrt och snyggt! Materialsport är vad det är! :devil: :D :angel: :
Ja, varför inte :idea: , vi är ju redan "idiotförklarade" av dressyrfolket så ingen lär ju höja på ögonbrynen. Jag menar, vi har redan döda renar på hästarna och rider runt i plastgrejer, när man kan ha välsmorda märkesträns och kritvit under sadeln! :D
Dressyrryttaren i mitt stall längtar tills jag skaffar plastträns, hon påstår att hon får ont i magen av att se mina leriga grejer :rofl:
Moheed skrev:
En lite japansk kille vann en klass och det fanns en stilstudie på honom där han kom i full galopp uppför en bergsbacke i mysbyxor, gympadojjor, t-shirt, keps, repgrimma och grimskaft. Skitcoolt!!! :cool:
:crazy: Jag rider gärna runt i prasliga träningsbyxor, trots att det knölar ihop sig när jag rider runt lite hemma, känns lixom inte som någon mening att byta till ridbyxor ifall man inte ska ut på längre tur... Eller rida ren dressyrlektion.

Andasfunktion när himlen är öppen andas in regn enligt mig hihihi då fungerar svarta sopsäckar mycke bättre :D ;)

Så spar dina tusenlappar Moheed och promenera till Willys istället ;)

movgli skrev:
*KL*
Någon här som har testat Hööks rid regnställ? I såfall fungerade det bra? blir man svettig i det? sitter byxorna bekvämt när man rider? Jag hatar byxor som korvar och veckar sig... nån som vet?

Jag har Hööks regnställ, det fungerar rätt så bra, men inte att rekomendera i ösregn!! För då läcker sömmarna in i byxorna... Blött i sadeln.. :crazy:
Det stället jag har är i ett material som är mer som "vanliga kläder" tror de har något nytt material nu som är mer som tunna gummiregnkläder - de kanske är bättre..?
Jackan är iaf. helt ok!
Byxorna är bra rent passformsmässigt... men de har inga hällor under fötterna så antingen får man sy dit det eller ha ridstövlar för de har ett kardborrband man knäpper till så har man ridstövlar el ev. short chaps så hålls de bra på plats..

Liknande trådar

Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Castellini
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 884
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jo så att. Här skulle jag kunna kräka ur mig en himla massa svordomar. Meeeen, tar ett djupt andetag och försöker få ihop något vettigt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka