Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon lag som föreskriver hur man ska ta hand om nyfödda valpar? Finns det tex krav på att man ska vara hemma de första dagarna? Nu menar jag inte inom SKK utan i djurskyddslagen.
Det räcker alltså med det? Jag insåg att jag inte hade någon koll alls, jag har aldrig varit intresserad av att avla på egen hand och de jag har köpt valp av har tagit semester under valpperioden så därför blev jag helt ställd när jag insåg att en ytligt bekant åkte och jobba dagen efter att tiken hade valpat.Jag är rätt säker på att samma gäller som för övriga hundar dvs. du är skyldig att ge tillsyn 2 ggr/dygn.
Det räcker alltså med det? Jag insåg att jag inte hade någon koll alls, jag har aldrig varit intresserad av att avla på egen hand och de jag har köpt valp av har tagit semester under valpperioden så därför blev jag helt ställd när jag insåg att en ytligt bekant åkte och jobba dagen efter att tiken hade valpat.
Det är mycket som inte är lämpligt med den här valpningen men inget som är rent lagmässigt fel, det ska bara bli intressant och se om hen kan bli av med valparna sen... Nåja det är inte mitt problem!Ja, det räcker. Jag tror de flesta tar semester inför valparnas ankomst, det är ju lämpligt då man inte vet om valpningen kommer gå normalt till eller om någon valp (eller tiken) behöver stöd efteråt så det är ju lämpligt att ta ledigt iaf några dagar där i början. Inte lagstadgat dock.
Ingen jag skulle köpa valp av.Det är mycket som inte är lämpligt med den här valpningen men inget som är rent lagmässigt fel, det ska bara bli intressant och se om hen kan bli av med valparna sen... Nåja det är inte mitt problem!
Nej absolut inte jag heller, men finns det folk som köper valpar på bensinmackar så finns det säkert folk som köper de här också...Ingen jag skulle köpa valp av.