Regler kring vaccination

_Runaway_

Trådstartare
Jag har försökt kolla runt lite på SKK men jag är nog inte tillräckligt smart för att hitta..
Vad gäller för regler ang vaccinationer för att få tävla hund (i lydnad)? För hästarna är det ju influensavaccin varje år och gud nåde om man har missat en enda dag. Finns det liknande regler för hundarna?

Sv: Regler kring vaccination

Jo, det vet jag, men ska man ändå tävla annat än utställning så kanske man vill kolla just de reglerna? Då är det ju lika bra att gå direkt dit istället för att först läsa utställningsreglerna och sedan läsa för den sport man tänkt tävla.

Sv: Regler kring vaccination

Men det blir ju enklare om man bara konsterar att det är samma regler istället för att krångla till det.
PL

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Törnrosa
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka