Registreringsbevis

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kristalia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 943
K

kristalia

Om man tappat bort registreringsbeviset för sitt halvblod. Vart hör man av sig för ett nytt. Finns alla papper sparade även fast stoet är 18 år gammalt. :confused: Lite panik...

Sv: Registreringsbevis

Kontakta avelsföreningen. Hästen kan spåras via hennes registreringsnummer och/eller namn samt stam. När jag köpte mitt halvblod för två år sen hade säljaren slarvat bort hennes papper, och en kopia inklusive hästpass kostade 2000:-. Det var lite krångligt, för dels ska det annonseras i två nummer av Ridsport efter varandra att det ansökts om nya registreringspapper (ifall någon skulle ha något att invända) och dels var jag tvungen att ta ut en id-kontrollant. Papprena kom till slut, men det tog tid!

Liknande trådar

Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: Görel
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 274
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 512
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 074
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka