Registrering av ponnytravare

giffan

Trådstartare
För att en ponny ska få starta på travet, måste den ju vara registrerad i sptf. Det kostar (om du reggar den under födelse året 200kr och om du reggar den senare kostar det 600kr och gäller resten av livet)
Om man då ska låna en ponny i ett år, (som inte är reggad) ponnyn är 3år och inte inkörd.
Vem borde då betala för att få ponnyn reggad??
Även ni som inte har ponnytravare får gärna svara här med... Jag vet vad jag tycker, men vill gärna se hur andra ser på saken.

Sv: Registrering av ponnytravare

För mig beror det lite på...har ni bett om att få låna ponnyn till trav så tycker jag att ni ska stå för kostnaden,men om jag som ägare frågar om ni skulle kunna tänka er att tävla min ponny, så hade givetvis jag betalt de.

Jag lånade ut min shettisherre under 2005, nu var han ifs inkörd,men övernskommelsen var att fodervärden fick stå för alla kostnader kring hästen...utom hans försäkring.

Det är inte mig eller min häst det gäller.
Men den som äger hästen kunde inte ha den just i år p.g.a för många hästar. Och den som lånar ponnyn ska (får) bara köra detta året ut, sen ska ägaren själv köra.
Jag skulle personligen inte vilja betala en sådan avg, om jag inte kan nyttja ponnyn mera...

Okej.då ställer de sig i ett annat läge ju.
I mitt läge hade fodervärden tillgång till hästen så länge dom kände för det...men vi bestämde att dom i allafall skulle få ha honom under en säsong....om allt gick bra osv så skulle kontraktet förlängas.

Jag tycker att det är en kostnad som "tillhör" hästen, alltså ska hästägaren betala.

Jenny

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 747
Senast: tuaphua
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 038
Senast: Otherside
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 941
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka