Registrering av ny ägare..

A

anny

Min nyinköpta häst är registrerad i asvh. Hur registrerar jag mig som ny ägare??? (han har inte pass) Tack!

Sv: Registrering av ny ägare..

Så här står det på deras hemsida:

Ägarbyten:
Om Du vet med dig att Du inte fört över dig som ägare till din hästbör Du göra detta. Me de nya passen följer ett hästägarbevis som fylls i och skickas in. För de hästar som inte har hästägarbevis behöver vi ha kopia av registreringshandlingens första sida samt kopia av köpekontraktet.
Kostnaden för ägarbyte är 150 kronor.

Observera att Du är skyldig att ha pass till din häst i smband med ägarbyte. Det går bra att skicka in ID-handling tillsammans med ägarbytet och få allt ordnat på en och samma gång.

Sv: Registrering av ny ägare..

Om inte hästen har hästpass ännu så finns inte heller någon registrerad ägare utan detta gäller endast när de har hästpass, har inte hästen pass ännu så är det ju dax att ordna detta nu. Då skickas hästens nuvarande registreringsbevis in tillsammans med handling som bevisar att du äger hästen (tex köpekontrakt eller kvitto) glöm inte att ange fullständiga uppgifter på ägaren, när du får ut hästpasset så får du även med en blankett som skall användas om hästen i framtiden byter ägare för att registrera ägarbytet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar