Registrering av appaloosaföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Webkit
  • Startdatum Startdatum
W

Webkit

Hej!

Jag har köpt ett fullblodssto som vid köpet redan var dräktig med en godkänd appaloosahingst. Jag köpte inte stoet pga att hon var dräktig, utan som ridhäst. Stoet har fin stam och har tidigare fått föl utan komplikationer. nu försöker jag förbereda mig så mycket som möjligt på det som ska komma; dräktighet, förlossning och allt praktiskt kring fölet. Jag har ffa en fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att få svar på!

- Hingstägaren hävdar att vi ska betala språngavgift för att de ska skriva på papperet om betäckningen, trots att det är en tjuvbetäckning som de vet om! Kommentarer om detta? Är det värt att tillmötesgå deras önskan bara för att kunna registrera fölet som renrasig appaloosa? Kommer fölet isf att bli mycket mer värt rent ekonomiskt? Hur går man isf tillväga med en sådan registrering och vad kostar det på ett ungefär?

Tacksam för all hjälp!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 391
Ekonomi & Juridik Jag har köpt ett sto som var dräktigt i ca 8:e månaden för 50 000 och kontrakt är skrivet där det står att hon är dräktig med en viss...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 034
Senast: Similitude
·
T
Ekonomi & Juridik Jag försöker hjälpa min granne. Hon har köpt ett appaloosa sto för snart 2 år sedan. säljaren sade då att papper var inskickade till usa...
Svar
10
· Visningar
1 731
Senast: titri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka