Registrera om häst med (delvis?) godkända föräldrar?

trofé

Trådstartare
Någon som vet hur det fungerar med en ponny som har registrerad och stambokförd pappa och morfar, men mamman inte är stambokförd. Ponnyn har nu pass som ridponny, går det att på något sätt få den registrerad som renrasig?

Sv: Registrera om häst med (delvis?) godkända föräldrar?

Finns modern i livet och var är hon i så fall reggad? Ska man tolka det som bäda föräldrarna är av samma ras,varför har den pass hos ASRP?

Vet ej om stoet lever, men går att ta reda på, den tror jag är reggad som ridponny med, men inte säker. Ska forska på det!

inom vilken ras menar du renrasig? ridponny eller annan? du kan bara få en ridponny reggad som renrasig (då menar jag gröna papper) om den har tre generationer bakom sig med avelvärderade hingstar av asrp eller hingstar som asrp har godkänt till sin avel.

ponny får kallas svensk ridponny om den har raskod 43 eller 93 , har kollat upp det noga

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 282
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!